Det här är LIVET!!!!

Mimmi hade inte kommit hem till halv 2 så Mikan och
jag åkte själva till stallet då vi måste vara hemma igen
senast 4 då dom ska till brorsan. Mimmi ska vara
barnvakt till lilla kussen Elionore och Mikan ville med
och träffa stora kussen Emelie så dom sover kvar där.

Hämtade Palette i hagen och hon kom direkt, sen betade
vi lite innan vi gick in så Mikan han mocka klart innan det
var dags för ryktning. Jag gjorde betfor och foder
byttorna/påsarna medans och sen begav vi oss ut.

Lite färdkost hade vi med oss :0) Ronny (Jennys pappa)
bjöd på SUPER goda hem äpplen och Palette fick skruttet.



Kommer ni eller? Jag väntar

Fast nu måste jag kolla vad som händer där förrst

Vill någon kasta pinnen till mig?

Alltid lika kul att jaga dom :0))


Fast upp i trädet kommer jag inte om matte tror det?!

Tur att jag har lillmatte oxå som är lite förnurlig av sig
och en SNÄLL häst som finner sig i allt.



Dags att rida vidare


Vi gick ner förbi sommarhagarna mot hundklubben och över åkern 
och in i skogen och följde en stig för att sen komma ut på en grusväg
som leder mot kohagen/ängen vid fågelsjön och sen hem till stallet
igen. Denna slinga var den "korta" vägen och tog ca 45min, nästa
gång ska vi ta den "långa" och se vart man kommer då - vi hade
lite ont om tid och så vet man inte om man irrar bort sig på nya
tripper.



Tillbaka till stallet blev det betforhinken innan vi släppte ut henne
i hagen igen, Daisy var med och såg bollen direkt som ligger där
och ville börja "spela", Paletet var inte riktigt med på noterna men det
gjorde inget, hon var nöjd med att Mikan sparkade lite.

Påfyllning av vatten sån åkte vi hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0