FREDAG: Dressyrpass för Sussi

Idag var det dags för ett träningspass i dressyr
för Sussi, Mimmi stack iväg på moppen till stallet
i regnet men det hade gått bra ändå.

Göran och jag åkte till Bauhaus vid halv 8 tiden
och svängde förbi stallet på hemvägen och
Mimmi var kvar så vi hjälpte henne med det sista.

Passade på att ta kort på hennes NYA box IGEN.
Japp, det är en berest häst :0)) i box världen,
tur att hon är trygg av sig och verkar inte må
dåligt av allt flyttande.

Hennes 1:a box skulle dom lägga om golvet i och
hon fick flytta tillfälligt (trodde vi då) till Rambos gamla
box och den ser bedrövlig ut och sen fick jag veta att
det blev ett omtänk och Palettes + Catz box och den
som är tom mellan dom ska rivas och så skall det
bli 2 boxar för stora hästar då dom inte får ponny
boxarna uthyrda.
Och kräsen som jag är *ler* så ställde jag krav att
den boxen måste renoveras + målas, så det var bara
för stallägaren att sätta igång inga protester blev det :0))

Så nu står hon tillfälligt (och det är tillfälligt denna gång) i
Catz box som fortfarande är på bete som tur är, då hon
 inte kunde flytta tillbaka till box 1 då dom hade börja
bryta upp golvet där.

Snygg va?!
Duger absolut inte till våran Prinsessa ;0))



Här har dom börjat att sätta upp nya plank där det är
söndertuggat.



Skymtar ny skiva på vänster vägg


Denna sida är klar


Sen lite grön och Vit färg så kommer boxen att bli kanon.
Palette varken sparkar på väggarna eller biter/äter så den
kommer att hplla sig fräsch ett bra tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0