Oj..oj..oj.. Här var det dålig uppdatering!! Men det har varit mycket.

Vet knappt var jag ska börja:0)) Men vi tar från

Fredan
Mimmi till tandläkarn på eftermiddan aj..aj.. stackars henne!!
Hon av skyr det lika mycket som mig men det hade gått
mycket snabbare och bättre denna gång. Hon säger aldrig
nått eller visar någon min så man kan inte ana att hon
tycker att det är skitjobbigt -Min tappra tjej!! ;0)

Danne kom på eftermiddan så Mimmi stannade hemmma och
Mickan och jag åkte till stallet vid halv5-tiden då det är en
timma ledigt 17,30 i ridhuset så man slipper vänta till 20,00.

Mickan red dressyr och Palette var mycket mjuk och
medgörlig idag, märks att Mimmi kämpade med henne
igår på volten att mjuka/stärka henne.

Gick jättebra för ekipaget :0)


Senare när vi kom hem hade Mimmi och Danne gjort middan
LASANGE mums...
och vi tittade på Stig Larrsons 2:a film Fliickan som lekte med elden,
var mycket bättre än 1:a tycker jag.

Lördag:

Mickans kompis Linnèa kom hit och ska sova över.
Göran och jag skjutsade dom till stallet på senare eftermiddan
och Mimmi & Danne hoppade av på vägen då dom skulle till Ida 
som hade partay då hon fyllde år.
GRATTIS IDA I EFTERSKOTT

Vi stannade en stund i stallet och hälsade på Palette sen åkte
Göran och jag och köpte mat, blev china då det var ett tag sen
men inte så gott som jag kom ihåg :0) har nog tröttnat lite.

Åkte tillbaka till stallet vid halv 9 och hämtade hem Mickan och Lilli.
Mickan och Kristin hopptränade idag men det hade gått lite sådär
då Mickan hade lågt blodsocker hela tiden och knaprade dex.
Tok unge!! Rent livsfarligt hon hade kunnat decka precis när
som helst, hon sa att vissa stunder hade hon dubbel seènde och
visste inte om det var hinder eller ej som hon såg.
Så efteråt var hon nog ganska nöjd i allafall med tanke på att
hon inte var fullt medvetande om vad hon gjorde varje sek.
och hon satt kvar i sadeln och hoppade fast hjärnan hade
sockerbrist och kroppen var som spagetti!!

Linnèa hade fått hoppat Lia ett tag och var MYCKET nöjd!!

Så tjejerna var glada när vi åkte hem :0))

Söndag:

Eftermiddagsfodring och Kvällsfodring på samma dag.

Göran och jag satte upp mera ljusslingor på både fram
och baksidan, så nu är det ljusare på kvällarna.

Vi stack iväg till stallet till 3 och pappa kom dit för första
gången..ha..ha...Var värsta cirkusen idag på hästarna -
kan nog skrämma bort!!!

Första unghästen jag tog in blev lite spattig och stegrade
sig och jag tappde henne, men hon sprang ganska lungt in
i stallet och in i boxen.
Den andre började bitas men lyssnade när man sa till honom.

Sen tog Göran in den 3:e unghästen som han brukar då hon
är skitjobbig - STALLETS SKRÄCK!! Så ouppfostrad och gör
som hon vill. I alla fall så fick hon värsta frispelet när dom kom
ut från hagen och hon bara stegrade sig varje steg dom tog
och sen slet hon till och vände sig och sparkade bakut och
träffade Göran i sidan precis ovanför höften - Jävla Häst!!!
och fick frispel igen och brallade runt på gårdsplan och sen
in i stallet i 180 vilket resulterade i att hon gick omkull och
gled fram i gången. Sen skulle hon inte in i boxen utan
stegrade ett x-antal ggr men till slut gick hon in - tur för
henne, vid det laget såg jag RÖTT!!!!!!!!!
Nu får det vara NOG, tar aldrig in denna häst mer.
En ouppfostrad/farlig unghäst har inget i ett kollektivstall
att göra om ägaren inte själv tar hand om in/utsläpp -
Min mening!!! Man skall inte behöva riskera livet, nästa gång
kan det vara huvet hon träffar.

Göran fick en bra smäll och fina blåmärken, tur att skelettet
klarade sig och bara tog i vävnaden.

Till slut så kom alla hästar in och fick senare höra att det
hade varit kaoss på vissa igår (Lördag) oxå, bävar för när
det är snöstorm, hur blir dom inte då???
Kan inte ALLA vara som våran ponny ;0)) bryrs sig inte
för nått. Men dom flesta hästarna är mysiga.


Sen när vi var klara åkte Mimmi och Göran hem och
Mickan och jag stannade då hon red.
Vi bestämmde för att hoppa lite idag med då det vart
lite tokigt igår och hon tränade på snäva svängar
som Kristin och hon hade gort igår och idag gick det
riktigt bra.



Mysponny







Sen provade hon att slå deras rekord som var på 1,10m förut
och dom klarade höjd på 1,20m wow.....

Palette smet förbi några ggr först men med rätt inramning
hoppade hon.



Lycklig & Stolt ;0)))



Daisy myser som vanligt när hon får vara med.


När hon riddit klart tog vi det lungt i någon timma och väntade
på att kvällsfodra kl.20,00.

Blev mysstund i boxen och Mickan o Palette delar på en morot.








Vid halv 9 var vi klara och kunde äntligen åka hem

Måndag:

Mimmi slutade tidigt idag då det vart några inställda lektioner
och kom iväg till stallet redan vid lunch och kunde rida
i ridhuset innan lektionerna blörjade.

Hade gått jättebra och hon hade varit så fin :0)

Sen hade vi kvällsfodring igen så Göran, jag och Mickan
åkte dit då Mimmi hade varit där på dan fick hon vara
hemma istället och Danne kom över.
Gick fort att fodra då vi var 3, fast Göran & Mickan fick göra
det mesta då jag fastnade inne i ladan och snackade :0)
ovanligt va??.ha..ha..

Det var lite av vad som hänt dessa dagar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0