Söndag: Snöplogen är läskig!!

Mickan och Mimmi skulle ut och köpa julklappar
så jag åkte till stallet själv. Kom på att jag
nog hade eftermiddagsfodring för Sigurd och
så var fallet, men det gick ganska snabbt ändå,
då det var en heldel hästar inne redan så det
tog bara ca 45min sen var det klart.

Palette fick äta halva sitt hö och sen red vi
ut hon och jag idag - Premiärtur efter veckan
som hon har fått ridledigt och bara gå på
promenad. Inte så jättepigg ändå och det är
skönt att man alltid kan lita på henne...ha..ha..
tills snöploggen kommer!!! HJÄLP!!! Det var urläskigt,
vet ej om hon inte har sett någon förut??
Man kan undra. Inget annat reagerar hon på annars
men just den var farlig. Såg den på några meters håll
så jag han gå in på en stig några meter från vägen
men det var farligt ändå tyckte hon, stegrade lite
och gjorde tecken att hon ville sticka iväg och små
hoppade och skuttade men hon är så skön på det
viset att det går att prata med henne och hon
lyssnar och det går lite i slomotion så man hinner
med och parera.
Väl när den åkte förbi så följde vi efter den i stället
så hon fick vänja sig lite men var på sin vakt och
lite spännd.

Det blev en tur på ca 25min och det var nog lagomt
första dan, sen imorgon kanske det blir lite längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0