Lång galopp genom skogen

Mimmi var kvar i stallet då Mikan och jag åkte hem. Hon höll på och mockade ur hela boxen då vi var tvugna att ta bort torvbädden, går inte att ha bädd på dom golven, dom ruttnar upp då det blir fuktigt. Grann ponnyn hade trampat igenom golvet förut så det vill vi inte ska hända Palette. Kan tänka mig att det tog någon timme eller två innan allt var borta.

Mimmi lånade Emelis gramantygel och red med på Palette, hon hade varit mycket motsträvig ett tag men sen gick det bättre. Red bara ca 20min i ridhuset och brist på dressyr ideèr så red dom ut i stället. Det var mycket mygg som vanligt så dom hade galopperat hela vägen fram till kohagen - Gissa vem som var i 7:e himmlen?? Hon var själa glad och öka...ökade, tänk att det är så kul att galoppera, tycker att hon ska tycka det är jobbigt i denna värme men icke då... Sen blev det långskritt på hemvägen + ett varv runt ridskolan tills hon gick ner i varv.

Åkte förbi och hämtade Mimmi vid halv 7-tiden efter att jag lämnade av Mikan & Olivia i Vällingby då det var bio dags igen,
Palette var nog ganska trött ändå efter utflyckten hon stod i trans när jag kom och jag kunde gosa hur mycket jag ville utan att hon drog sig undan - 100 pussar på mulen :0))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0