Ridtur ute

Hej hopp :)
Ja idag tänkte jag, Mimmi, skriva ett litet inlägg vara lite aktiv.

Jag kom till stallet vid 4, fodrade med mikan och mamma och sen stannade jag kvar till kvälsfodringen. Där emellan borstade jag mycket på lill tjejen, smörjde träns och stövlarna, mockade, gjorde mat, pratade (a) Ja och så red jag ju förstås.

Jag tog en sväng ut idag med kristin och det var sånt bra väder för det var lite molnigt så solen stekte inte och det blåste lagomt så att mycket mygg höll sig borta. Hon har börjat bli lite mjuk nu och stretar inte inte emot lika mycket längre när det gäller vänstersidan. Så när vi var påväg hemåt så började jag jobba lite med henne och hon slappnade av och hittade formen riktigt snabbt faktiskt :D hon är så duktig vår lilla tjej. Så där struttade vi fram, arbetade för att hon skulle fortsätta gå på tygeln och inte tappa det och helt plötsligt var vi hemma. Hihi så vi tog ett extra varv runt ridskolans område och slappnade av lite ;) 

Och nu.... Kommer bilder :D

Nu bar det av hemmifrån,  Denhär vägen leder bort mot IKEAs och tillslut kista/akalla


När vi tog ett extra varv skrittade vi förbi det lilla gulliga fiket vi stallet, det är en sån mysig miljö där


Och sen var det dax och gå hem för att få gott betfor :)


Tingeling ;)

Kommentarer
Postat av: Pelle

Frihet när den är som bäst,

är väl att ha en egen häst.



Yalla yalla

2009-07-12 @ 17:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0