Palette & Jag på skogstur

Idag var jag i stallet själv då Mimmi är på bal och Mikaela är förskyld.

Tänkte först bara åka hit och mocka, fixa maten och fylla på vatten i
hagen och ta ut henne på en promenad och beta lite.
Men så ångrade jag mig...klart jag ska rida henne och varför inte utmana sig
själv och ge sig ut i skogen istället för att trasska runt på banan?!!
Dressyr är inte min grej och hoppa vågar jag inte - kanske 2cm hi..hi..

Vi begav oss ner mot hundklubben och sen in i skogen en bit i lite backar sen
vände vi och red hemåt, var ute ca 30min.

Försökte ta några kort men inte så lätt när man själv sitter på.






Hon är otroligt snäll och man känner sig trygg, travade lite till o från
och på hemvägen känner man att hon har lite mer bråttom och då
tränade jag på halvhalter och då lugnade hon sig.
1gång tog hon ett galoppsteg då jag travde ganska nära hemmåt
men tog ner henne direkt - inga problem.

Vi stannade till nästan hemma vid stallet och hon fick äta lite gräs.



Väl inne i stallet fick hon betfor och sina vitaminer/mineraler och linfröolja.
++ några Extra morötter & knäckebröd.

     Du är bäst <3

Kommentarer
Postat av: Pelle

Va läckert, det måste varit härligt (o:

2009-06-04 @ 08:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0