Söndag: Fixade sommarhagarna

Mimmi, Mikan och jag åkte till stallet vid halv 12,
lämnade av Oscar vid pendeln på vägen.
Idag spöregnade det och trots regnställ & gummistövlar
så var man nästan blöt i allafall.

Mikan red medans Mimmi, Emelie, Tora & jag var i
sommarhagarna och flyttade om stolparna och drog elbanden.
Blir nog toppen bra för dom 3 ponnyerna, dom har en stor skogsdunge
mitt i som vi ska fixa till så dom kan gå in och ta skydd för både sol
och regn/blåst.
Inga kort från hagarna då telefonen skulle bada i skurarna:0)

Mikan hade tränat på bl.a galopp ombyten och galoppfatningar
från Skritt & Halt. Allt hade gått jättebra.

Mimmi hjälpte till och bortsa av leran som blev efter
hemfärden från ridhuset.





Mums med betfor efter ett träningspass


Och lite hö kanske finns kvar oxå.



Kom iväg hemåt vid halv 3-tiden och då var vi hungriga, stannade till på Mc.
Blev en slappar dag framför tv hela eftermiddan/kvällen.

Kl.00,00 fick Mimmi värsta städryket och plockade här o där medans jag
skriver detta inlägg. Skåpet i badrummet blev fint och lite smått här o där
försvann de med :0)))
God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0