Longering + Nytt Schabrak igen.

Mikaela var sjuk idag, hon har troligtvis fått migrän så det blev ingen ridning,
Mimmi åkte till stallet direkt efter skolan och mockade,  ryktade och tog ner henne i ridhuset och longerade henne lite.

Avslutade med lite bete i det gröna efteråt.



Mums..mums vad gott med långt gräs än det fjuniga som har börjat komma
i hagen jag står nu. TÄNK vad gott det ska bli i sommar hagarna!!!




Undra om jag ska passa på att rymma?? Näää, bättre kan jag inte ha det.
Får komma ut varjedag, mat i hagen +stallet, kärlek och beta i det gröna
lite då/då - jag stannar kvar här medans matte fotar.




Nu är det ändå försent, hon har tagit grimskaftet nu.



På eftermiddan åkte Mikan och jag en sväng till Hööks och handlade Vitaminer/mineraler och Linfröolja.
Dom reade ut schabrak 30% så jag kunde inte låta bli att köpa en som var blå/grå, jättefin.
4:e schabraket på drygt 2veckor. håller jag denna takt kan hon lindas in i dom istället för täcken :0)

Svängde förbi stallet på hemvägen och lämnade sakerna.
Passade på att mäta henne med ett band som vi köpte som man får reda på hästens vikt -
mätte vi rätt så väger hon 460kg.
Inte så illa gissat från oss tidigare - 430kg hade vi räknat ut med andra mät medoder.

Mimmi var klar och följde med oss hem.

  

Kommentarer
Postat av: Pelle

Mycke´ schabrak blir det.....

2009-05-21 @ 10:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0