Lördag: Forts. Söndag: Morgondfodring

Lördan:
Mimmi hade ridit ut med Tora/Lia, skönt för Palette att se
annat än 4 väggar/ridhuset. Måste passa på medans det
går att komma ut innan halkan slår till.

Göran hade bortsat och kliat henne, ska köpa ett annat
innetäcke då jag misstänker att fleece blir för tätt och
därav att det kliar så + att det är päls fällning nu.

Gästern började annlända vid 5-tiden och maten var nästan
klar när dom kom, tog ett tag innan vi började äta ändå.

Pappa min


Meny:
Broccolipaj
Köttfärs/Tacopaj
Sallad
tomater
Gurka

Cowboysoppa
chibata bröd

Efterätt:
Hallonsmulpaj
Vaniljsås
Kladdkaka
Vispgrädde
Cappucinorulltårta
Kakor


Maud, Martin och Oscar kom strax efter 7 och efter det
var det paket öppnar dax.

Göran har fått en nattkamera till bilen

+ massa annat skoj :0))

Mimmi & Mikaelas lilla kusin Ellionor 2,5år gammal



Sista gästerna gick vid 1-tiden och sen var det lite svårt att
komma till ro, typiskt för att man skulle upp halv 7 igen!!
Somnade nog inte förrns framåt 3-4.

Söndag:

Klockan ringde halv 7 och bara att stiga upp.
Var i stallet kl.7 och började fodra och sen var alla 78-11
täcken som skulle på/av - avskyr denna tid nu när det
är alla täcken...blääää...
Så geggigt det var, man fastnade nästan i leran på vissa
ställen.



Var klara framåt halv 10 och sen hemåt och åt frukost,
vi var HUNGRIGA :0))

Mimmi och jag var ute och hjälptes åt att mocka hagen
då det var lite mycket då det har varit så mörkt och man
inte sett dyngan. (En kväll för ett tag sen mockade jag hagen
med hjälp av lampan från mobilen..ha..ha.. helt crazy...
men vad gör man inte ibland - gäller att vara påhittig)

Snuttan var sällskapsjuk


Hon stod och lutade huvet över min axel och ville att man skulle
kliar henne,kolla in minen när hon njuter!!
Mimmi kliar.




Lite senare stack Mimmi, Göran och jag iväg medans Louise
o Mickan var kvar hemnma och spelade Wii till Horze och skulle
köpa ett nytt stalltäcke men som i vanlig otur så fanns inte
hennes storlek 135 utan bara kvar i stal 125...skit...
In på Hööks men som sagt dennna butik kan dom lägga ner
om någon vill höra min åsikt :0) (förutom sadlar) Dom har
aldrig nånting hemma som man ska ha och säljer tex: säkert
30-40 olika täcke sorter men har hemma typ 10 sorter???
Förstår inte hur dom överlever.

Nehep, inga täcke idag utan det fårbli som vanligt - handlande
på internet...i lovet it!! <3
Där finns det åtminstone, synd bara med några dagars vänte tid
när man vill ha saker på en gång, men där får man det i alla fall.

Hem o tog det lugnt ett tag och åt middag sen skjutsade vi
Mimmi till stallet och Louise var med och hejade på Palette.

Ska snart hämta hemn henne igen och efter det ska jag bara
svimma i sängen :0))))))))))))))))

God Natt! Om ett tag i alla fall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0