Måndag: Hoppträning oxer 70cm

Mikan och jag till stallet, Mimmi bidde hemma då hon
hade mycket läxor (igen) hua..tufft program hon har
framför sig men hon gör det bra :0)) Super bra!!

Palette hade kliat svansen IGEN, Schitt det verkade inte fungera
dom förra behandligarna på henne, likaså på 2 hästar till istallet
är det oxå segdraget på. Jenny hade pratat med veterinären i
går och han misstänkte att det är någon form av svamp och nu
ska vi prova att tvätta med Lactasyd tvål och sen smörja in
med -ja vad det nu hette- det är någon salva till människor
som har svamp på fötterna så får vi hoppas att det funkar på
svansar oxå :0)) Ska inhandlas!!

Mikan var ridklar runt 8-tiden och hon ville rida på banan
när vi kom ner och prova några hinder.
Gick bra trots att hon hade dressyrsadeln så jag ville
inte att hon skulle hoppa så högt + ingen säkerhetsväst.

Först hoppade hon 50-60cm hinderbana 3st

Sen ville hon prova att hoppa en oxer och den satte jag på
70cm. Palette är otroligt duktig hopp häst, lyfter och drar upp
bena ordentligt, har aldrig sett henne riva, bara smita förbi
hindren om ryttarn inte är 100% med och det är bara rätt.



Måste träna lite mer nu då jag ska anmäla Mikan/Palette
till deras första hopptävling om några helger :0)) Ska bli jättekul.

Återkommer med mer info när jag har allt.

Ses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0