Lördag: Hoppträning

Äntligen en dag som Mickan mådde bra, nästan :0)
Men så kom förskylningen!!!! Men blodsockret var
bra nästan hela dagen och det är ett bevis på
att det var PUMPENS FEL!!

Julia kom hit efter frukost till Mickan och Göran
fixade Mimmis moppe så den är fit for fight
och kan börjas att användas nu när snön
är borta.

Strax efter 3 åkte Mickan, Julia och jag iväg
till stallet, hämtade upp Mimmi på vägen
som var hos Danne som vanligt :0)

Mimmi hade Ewas eftermiddags fodring så jag
hjälpte henne medans Mickan gjorde i ordning
Palette och Julia /Cha Cha  då dom ska hoppträna
vid halv 5 med Kristin/Lia.

Fodringen gick bra, hästarna var ganska lugna.
Bara några få som fick frispel i hagarna men
lugnade ner sig sedan vid intag.
När vi var färdiga gick Mimmi o jag ner till
ridhuset och tittade på medans dom tränade
och hjälpte till och byggde om banan lite efter
Julia/Cha Cha gick tillbaka till stallet.
Mickan och Kristin fortsatte ca ½timme till
och hoppade banan på tid på omhoppningen.

När vi kom tillbaka var det bara att fixa till Palette,
då Mimmi hade mockat + fixat maten.
Kunde sen åka hem lagomt till middan var klar.

Efter middan skjutsade jag Mimmi till en kompis
och sen somnade på soffan, fick världens
huvudvärk o Mickan hade hunnit bli kanon förskyld
och regält ont i halsen.

Hämtade hem Mimmis vid 12-tiden och sen
raka vägen ner i sängen och sova..... igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0