Lördag - Måndag

Lördag:

Tessan räddade oss IGEN :0))
Göran och jag åkte till stallet till 10,00 då
gulliga Tessan skulle hjälpa oss att sätta
på Palettes tappsko. Göran måste med då
skon måste riktas och han är bra på att
banka till dom och skon blev PERFECKT!!!!
Snabbt och smidigt gick det denna gång att
få på den, Tessan hittade sömhållen direkt.

Tessan (en annan)/Emmas mamma kom för bi
till stallet då Emma rider på Lördags mornan och
såg att vi var där - händer ju inte alls förofta att
vi är där så tidigt..ha..ha.. då sover vi annars!!!

När skon var på plats fick fröken gå ut i hagen
igen och var nöjd :0))

Göran coh jag åkte och handlade lite "frukost"
och åkte sen hem till Louise och Mickan som
var kvar hemma och åt lite.

Senare tog vi en sväng upp till Vällingby och
shopade lite eller snarare Louise.
Mimmi kom hem då Danne hade blivit sjuk,
nånting med magen så nu hoppas vi att det
INTE är magsjuka som sist då vi tillbringade
Julafton på Astrid Lindgren Mickan o jag.

På kvällen efter middan åkte Mickan o jag till
stallet och hon hoppade lite.
Bl.a oxer på 115cm, gick galant.
Super ponny på att hoppa <3 <3 <3 <3 <3


Söndag:

Maud, Martin, Oscar kom till oss då Oscar fyllde
17år i Fredags så firade vi honom idag.
Pappa kom över med och vi åt god tårta och
annat gottis.

Dom blev kvar länge så vi fixade middag och efter
det åkte Mimmi, Mickan, Oscar och jag en sväng
till stallet och mockade, borstade Palette och
fixade maten. Hon fick en vilodag idag.
Var där ca 1 timme sen åkte vi hem och tittade
på videfilmningen då Oscar och giga hade
dans uppvisning och lite snack blev det med :0))


Måndag:

Mickan hemma idag, ytterligare en skitdag!!
Vaknade med högt blodsocker och ketoner
o mådde illa och allmänt skit.....
Louise åkte hem idag så vi skjutsade henne till
tåget på eftermiddan.

Började lite med hästtransporten, sågade till en
ny bak läm (övre luckan på rampen) blir nog
kanom bra när den är målad. Ska ändra lås
anordningen med så det blir lite enklare att hantera.

Efter middan stack Mickan o jag till stallet och hon
red barbacka ca 40min. Fixade allt som ska göras
och sen åkte vi förbi Danne och hämtade Mimmi
på hemvägen.

Dags att sova nu, en dag imorgon med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0