31/8 Guidning på Drottningholm

Göran kom hem o hämtade mig vid 5 o sen begav
vi oss ut till Drottningholm, var där vid 20 i 6.

Mickans klass kommer att vara där redan och ska
guida runt oss föräldrar i små grupper om 5-7st
o respektive föräldrar till dessa barn.

Mickans grupp & Daisy


Vandringen började och vi gick o stannade till vid olika
"stationer" så berättade en tjej o sen turades dom om
vid nästa ...nästa.
Jätteduktiga och hade läst på bra.

Har var första stoppet, Mickan var berättare här.
Det jag kommer ihåg var att hopn berättade att
det hade brunnit :)
Tror det var på 1700-talet


Här är det vakt byte


Porten vakterna kom igenom.



Drottningholms teater

Coolt lutande träd :)

Träsket - äckligt vatten.

Mera träsk som det är näckrosor i

Kungens får

Daisy gillade rundturen

Något torn??

Kinesiska huset


Här skulle jag vilja bo - Till salu tro????? ;)



Vandringen fortsatte

Nu är vi framme vid fontänen

Daisy var mycket intresserad av vattnet :)



Här framför slottet avslutades rund turen som tog ca 1tim

Göran, Mickan och Daisy

Mickan och Göran pratar om vad som hämnder
om man tar sig in innaför avspärrningarna


Vakt

Mickan & Daisy under guldporten


Sen gick vi till bilen och åkte till Mc i Bromma o köpte
middag, alla var hungriga.

När vi kom hem ville Mimmi att jag följde med till stallet
så vi åkte nästan på en gång.

Palette var en lite skitgris idag, lerig på hela högersidan,
så Mimmi fick kämpa endel med borstningen.
Palette visar var det kliar :)







Söta ponny som lyssnar när man ropar på henne <3






Sötaste ponnyn på jorden!!!


Vi var inte där så jättelänge, tror det vart ca 45min.
Tror det var bland det kortaste någonsin.
Var rätt trött efter vandringen och Mimmi är fortf. förkyld
och måste hem o plugga igen.

Men det var mycket tid hos/med henne ändå o jag tror
hon var nöjd när vi gick då det var matdax :)
+ att hon fick sin älskade betforhink.



Dax att köpa ny saltsten snart, börjar bli liten.


Idag kom täcket - Palette kommer att bli såååååå fin.
Även Harmonies kom idag med, längtar tills hon kommer
hem och båda tillsammans i hagen.
2 Rosa tjejer - Snyggast på Säby Gård!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Liv

lätt snyggast! längtar!

Hon kommer hem på Lördag!:D



lätt snyggast på Säby!

Var u där vid 8 tiden ungefär och lämnade av grejorna - dock kvar i plastpåsarna;)



Ska ju inte bli skititgt innan man ens använt det! :D

hehe.. men hon kommer på eftermiddagen på lördag tror jag om jag får hjälp av Mya, annars vill jag gärna åka så jag får hem henne rätt tidigt på lördag:) Vi får se men hem kommer hon allt då eftersom vi ska på 80 års kalas min man och jag hos någon vi inte känner:P



btw tror du det är OK om Harmonie får gå med Palette och Cha-Cha när hon kommer hem?



kraamiiz

kraaamis!

2010-08-31 @ 23:38:30
URL: http://underbaraharmonie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0