Fredag: Barbacka hoppning 1,10m

Mickan spökade ut Foppa :)





Göran o jag var iväg till webbhallen o köpte en kylplåt
till min dator som låter som tröskverk då fläktarna på
grafikkortet håller på o skär.

Idag blev det sent till stallet, kom inte dit förrns efter 8.
Lite dumma/konstiga regler vill dom införa och det vart
lite diskussioner om det och ingen gillar dom!!!
Ett stallmöte behövs verkligen, har hänt lite mycke saker
på sistonde och dax att ta itur med.

Mickan borstar henne innan ridning.

Står o väntar medans Mickan hämtar tränset


När vi kom ner till lilla ridhuset så plockade Mickan
fram ett hinder o ville hoppa barbacka.
Jag gick o filmade Palette medans som gick efter
mig som en hund. Goa ponny <3

Film:



Väntar på Mickan




Hoppar 65cm







Filmade när hon hoppar
Först ca 85cm
Sen 1m
och sist 1,10m


Mickan hoppar 1,10m barbacka, super duper bra gjort.
Och satt som gjuten på henne.



Efteråt så plockade hon bort allt så jag slapp hjälpa till
o lyfta, nacken har varit helt väck idag.
Kanske inte så konstigt med 3 diskbråck, börjar att
göra sig påmind mer o mer.




Sitter upp själv

Gick så där :)

Tar om det med mer satts

Magplask!!! ;)

Det gick till slut!!

Tålmodig ponny som bara står där.

Daisy sitter o tittar, vill gärna jaga Palettes svans
när hon rider förbi...tok hund!!


Sen blev det lite dressyr ridning innan vi gick hemmåt




Tog den långa vägen via allèn, nästan kolsvart ute nu
fast klockan bara var runt halv 10.

Palette var nöjd med att få komma hem o äta sitt hö
och betfor hinken mumms....
Kom iväg en ½timme efteråt och mötte Mimmi vid
buss stationen då hon o Ida har varit på Grönan
och tittat på någon konser.

Dax att sova - God Natt!!

Kommentarer
Postat av: Liv

regler?? vad för regler? :o

tråkigt med ansträngd stämning ju =/



jäkligt duktigt av Mickan att hoppa henne barbacka :o

haha skulle ha flugit som en vante vilken häst det än var:)

2010-08-28 @ 00:16:51
URL: http://underbaraharmonie.blogg.se/
Postat av: Liv

ursh vad jobbigt =/

vi betalar ändå väldigt mycket för att få den servicen - Helinakordering - så igentligen så ska vi ju inte ha några fodringar heller.



Om man tänker helinakordering.

Självklart ska man inte behöva betala extra för grejjer som hästen måste ha.?



Hur jävla svårt är det på en skala att ta av o på hästen boots?:S Visst är det jobbigt med alla täckesbyten men tar man jobbet så tycker jag att man inte kan ställa sånna krav:S



Jag betalar för att dom ska byta täcken på min häst

jag betalar för att dom ska lägga in mat till min häst

vi betalar redan för allting dom gör!:S



insane!

2010-08-29 @ 22:25:36
URL: http://underbaraharmonie.blogg.se/
Postat av: Liv

skulle vara super om Harmie fick gå med Palette och Cha Cha ( man kan ju alltid pröva?)



hoppas allt löser sig i stallet

och att de inte inför några jäkla skit regler! orka behöva betala extra! =/....för allt!!



hoppas allt är bra med er iallafall:) <3 <3



2010-08-30 @ 22:20:53
URL: http://underbaraharmonie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0