21/12 Tisdag: Uteritt Mimmi och jag

Skulle egentligen ha skjutsat Mimmi coh Mickan till stallet men det
vart ändrat då Mickan ville vara kvar hemma och jobba klart lite
saker som hon låg efter med så hon kände att JULOVET börjar idag.
Jag hade tänkt att åka och julhandla det sista men vi bestämmde
att jag följde med istället och så skulle vi göra iordning båda
hästarna då Mimmi skulle rida Harmonie oxå.

När vi kom till stallet så mockade vi en varsin box och sen
hämtade vi in Palette och Harmonie, då frågade Mimmi om jag
inte hade lust att rida ut istället..sagt å gjort så blev det så :)
Lite kul då vi aldrig har ridit tillsammans, har varit Mickan & jag
tidigare då hon har lånat Cha Cha en gång + Harm en annan gång.
Vi red bort mot Ikea hållet mot Akalla och Harm var taggad redan
från början och småtacktade hela tiden. Hon tycker det är Livet
förmodligen att få komma ut :) och vet inte vilket ben hon ska
stå på. Bäst vore det på alla 4 men hon provar 2 ganska ofta :)

Det brukar vara så att Palette måste gå först då Harm inte har
velat gå framåt när hon ska gå först men Palette är lite långsammare
än Harm och Mimmi får sitta och hålla in henne hela tiden så hon inte
struttar in i Palette, så vi provade att dom skulle gå först och det gick
bra, lite läskigt i början men sen vart hon morsk :)
Lite kul för Palette vart lite ivrigare då och tog lite större steg och ville
hänga på Harm så det var lättare att rida så och så är det lättare att
stanna med Palette om Harm börjar dansa runt lite.
Travade ganska mycket och lite galopp vart det.

Filmade ett par minuter Mimmi & Harmonie så du (Liv) får se hur
pigg hon var, tyvärr lite skakigt då jag själv rider och Palette ville
gärna oxå trava när Harm började :)



Det var en mysig tur och själv sitter jag på världens coola häst så
mig gör det inget .. ha..ha.. vad snäll jag är :)
Nä.. så illa är det inte. Mimmi tycker bara det är kul och ser det som en
utmaning och är inte ett dugg rädd. Harmonie är aldrig dum utan en
unghäst i sina bästa år :)))
Tror vi var ute i ca 45min och idag frös jag inte om fötterna, så glad över
mina nya rosa <3 stövlar från Hööks. Varma och fina ;)

När vi kom tillsbaka hade hästar gått in redan och dax för eftermiddags
maten + betforn.
När hästarna var klara så gjorde vi matkassarna och sen åkte vi förbi
2 affärer innan vi hämtade upp Daniel på hemvägen.

Han och hans familj skulle ha åkt till Karibien imorse men planet är inställt
pga av snön i 2dagar så dom får flyga på Torsdag istället.

Kornelia kom över och så vart det spagetti och stekt falukorv till middag
och Göran var lite sen hem från jobbet men när han kom hem vart det
lagomt med en kvällsfika för oss och mat för honom och vi tittade på
en film vi köpte idag "Bröderna Karlsson" den var riktigt bra!!

Time att lägga sig - God Natt!

Kommentarer
Postat av: Liv

hahah snacka om piggelin häst!

Ser nästan ut som hon testar lite också, sådär att hon drog runt o försökte ställa sig gjorde hon as mkt när jag red ut första gångerna:P



Men såklart det är ju snööö ( allt ser annorlunda ut;) ) å hon har inte varit ute på ett tag saaamt att hon inte har blivit riden så mkt.

= GALEN HÄST!!



Skönt att hon skötte sig någolunda bra i övrigt iaf:)



ses sen!<3

kramis <3<3<3

2010-12-22 @ 10:51:05
URL: http://underbaraharmonie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0