2/12 Torsdag: Lek och bus kväll

Gjorde en ny rätt till middan, blev ganska god.
Bandspagetti,Bacon,Färskatomater,Vitlök och en sås.
Garnerad med Mozzarellaost och Färsk Basilicia



Mimmi, jag och Daniel åkte iväg efter middan. Mimmi övningskörde
hem Daniel förrst och sen till stallet. Var några dagar sen nu och hon
var välldigt sugen på att köra :) Kopplingen sitter till 99,9% nu, tog
inte så många ggr tills det satt.

Hon hade tänkt rida dressyr men ångra sig när vi var i stallet då hon
var lite trött och kände för att leka med Palette istället, så det vart
täcke och träns på och så tog vi med longeringslinan + piskan ifall
om det var någon där så fick det bli longering i stället. Vi hade tur!!
Ingen var där så det vart lek och bus istället med en väldigt glad
ponny :)







Film 7min: Springer och brallar + lite hopp


Film 45sek: Mimmi och Palette hoppar brevid varanndra



Film 3min 20sek: Mimmi och Palette springer slalom
runt koner


Film 41sek: Palette pussar Mimmi och vacker hov


Film 2min: Mimmi och Palette leker


Mimmi och jag hade lika roligt som Palette, hon är så härlig att leka med.
Lyssnar när man ropar och har stor tillit till en.








Hon har blivit superduktig på att pussas på kommando

Gör det försiktigt och aldrig så man blir nockad.

Sen vart det påklädning för att gå tillbaka upp till stallet efter
ca 45min lekande.


Lite trött :)

Nu vill jag gå hem till maten som väntar


Mumsade på höt och havrebyttan när vi kom upp och sist fick hon
betforhinken med lite mera morötter i. Blev en heldel nere i ridhuset oxå.

Liten överraskning i stallet: Rosa och Roy - Ewas hästar har kommit tillbaka :))
Får se om dom stannar om det kommer att bli boxar lediga framöver,
just nu lånar dom medans några är borta ett tag.
Kul att Ewa är tillbaka!! <3

Imorgon blir det hoppträning  för henne - Mickan & Palette


Kommentarer
Postat av: Elin

Haha ni kanske ska satsa på frihetsdressyr oxå ;D

2010-12-04 @ 00:37:18
URL: http://lyckopillerelin.bloggplatsen.se
Postat av: Liv

Åh vad roligt att hon e tillbaka! =)

Vilka är borta?:o Har inte märkt något alls!



Men verkligen suuuper kul!:D

2010-12-04 @ 22:01:28
URL: http://underbaraharmonie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0