Frågor har du...

Har du...
Skrittat? Ja
Travat? Ja
Galopperat? Ja
Hoppat? Ja 120 på bästa hästen Palette.
Fått en häst i form? Ofc
Haft gymkhana?
Lekar till häst? Ja
Galopperat barbacka över ett sommarfält? Ofc!
Hoppat barbacka? Yes 110 :-O
Stått på en häst? Yes på snällaste Palette när jag och syrran körde voltige. Elr jag körde voltige hon longerade. :P
Ramlat av? Har tappat räkningen. :P
Suttit i damsadel? Ofc
Travat i damsadel? Ofc
Galopperat i damsadel? Ofc
Suttit bak och fram på en häst? Yes
Suttit på en stegrande häst? Yes
Suttit på en bockande häst? Yes
Suttit på en skenande häst? För många gånger...
Ridit ut i grupp? Yes
Ridit ut själv? Yes
Stött på ett vilt djur när du varit ute och ridit? Yes
Varit med på en show/uppvisning ridandes till häst? Yes en julshow :P

Har du/har du haft en...
Egen häst? Yes
Foderhäst? No
Medryttarhäst? Yes

This or that
Stegra/bocka: Stegra är roligast :D
Barbackagalopp över ett sommarfält eller ett snöfält: Sommarfält tror jag fast det e as kul att gallopera i snön med. :D
Stor häst/ponny? Rider båda och det e typ lika kul. Men det e roligast att rida sin egen :D (Ta nt illa upp liv/ Harm)
Hjälm med ventilation/hjälm utan? Vet ej
Ridskor/ridstövlar? Beror på vilka stövlar. Älskar mina tretorn
Hjälm/väst? Båda
Sporrar/spö? Spö
Rida själv/rida i grupp? Spelar ingen roll. Rida själv e ganska skönt ibland (tid att tänka)
Hoppning/dressyr? Hoppning men dressyr e också kul!

Hur många … har du?

Ridbyxor: 7 tror jag kanske fler.
Hjälmar: 2 :)
Ridskor: 3 tror jag :P
Ridstövlar: Ett par
Ridspön: 6 - 7 st tror jag vet nt vrf men.. :P
Sporrar: 1 par elr det e syrrans som hon har när hon tävlar
Ridstrumpor: Ingen aning för många förmodligen :P
Kavajer: 2 st :)

Hur många ... har du/din häst?
Schabrak: Oj oj oj allderles förmånga.. elr det e vad alla säger men det tkr nt jag :D
Sadlar: 2 en hopp och en dressyr fast vi har ientligen 4 två som nt passar henne längre också :-O
Träns: 3
Benskydd: 12-par: 2-par dressyr ett fram ett bak. 2-par reflex samma där två fram 2 bak och 2-par hopp fram och bak.
Grimmor: allderles för många men där e min mamma skyldig :D
Skor: 4 farm och bak

Har du ridit en...
Arab? Ja hoppar en 1-2 dagar i veckan:P
Shettis? Yes
Ardenner? Ne men vill:)
Connemara? Min e typ korsning av :D
Korsning? Äger en :P
Svensk ridponny? Ja
Gotlandsruss?
Vem har nt? :P
Falabella? Nej:P
A-ponny? Yes
B-ponny? Yes
C-ponny? Yes
D-ponny? Yes
Storhäst? Yes

Äger du (en/ett/flera)...
Pälsglans? Yes :)
Svansborste? Yes :)
Hovolja/hovfett?Yes :)
Flätgelé? Nej :P
Torrschampo? Yes :)
Hästschampo? Yes :)
Ryktsten? Yes :)
Rotborste? Yes :)
Ryktborste?: Yes :)
Ryktskrapa? Yes :)
Hovkrats? Yes :)
Mankam? Yes :)
Svansborste? Yes :)
Plastborste? Yes :)
Massageborste? Yes :)



Mamma och mimmi är i stallet så jag har inget att göra så jag ägnade lite tid åt detta :D / Mickan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0