Söndag Förmidag: Skon på platts igen :0))

Göran och jag åkte till stallet strax innan 11.
När vi kom fram hade hästarna fått mat i hagen
redan så jag hämtade Palette och hon tittade
lite konstigt på mig när jag tog hennes hö
och stoppade tillbaka i påsen och sen gick vi in.

Inne i stallet fick hon stå i gången och äta
medans Tessan började och riktade in skon,
hade blivit lite skev men det fixade till sig när
Göran hamrade och bankade lite så blev den
nästan 100% bra igen.

Tessan hittade gamla sömhålen och spikade
fast 6 sömar och nu sitter skon där - KANON!!!
Så glad att det gick att fixa så smidigt och att
Tessan har kunskapen och Tack Malou för
sömarna och verktygen :0))
Så härligt att det finns dom som hjälper
till när det händer saker, det visar att det
är bra anda i stallet.

Nu kan det bli ridning av senare idag, skönt att
hon slipper stå igen - tror att damen vill röra på sig.

Strax innan vi skulle åka hem ringde Mimmi och
var på hemväg från Danne och tog bussen till
stallet och hejade på Palette för att sen åka
med oss hem.

Vi var hemma vid halv 1-tiden, Mickan & Linnèa
satt och åt frukost och spelade Wii.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0