Fredag: Hovis

Tråkigt att ingen ville kommentera hur ni tyckte 
transporen blev :(
Förutom en, Tack Alice! Lite nyfiken på vem du är?


Blev en lång dag idag.
Började med att Palette skoddes kl.9,
så nu har hon 4 nya skor.
Sen fick hon ut i Oves hage ca 1timme o då
kom Mimmi som sovit hos en kompis o gjorde
iordning henne för att sen träna för Ewa.

Blev lite kort, men bra träning ändå. Ewa var
tvungen att ta hand om Berran som blivit sjuk
med hög feber och veterinären kom, så det
strulade till sig lite med tiden men Mimmi
fortsatte att jobba själv o Palette var jättefin.





Så här glad blir man av att rida denna ponny :0)))


Lite belönings godis.


Fanns det mer godis????


Får en bamse kram istället


När vi kom upp till stallet igen så fick hon mumsa
på betforn innan vi gick ut till spolplattan.
Idag blev det en ordentlig tvättning, nästan från
topp till tå.









Film:


Sen tog jag Palette och Daisy o gick ner till
sommarhagen o släppte ut henne.
Hon rullade sig, det första hon gjorde.



Strax efter kom Mimmi på moppen med vatten dunken
o fyllde på i hagen.



Kl. hade hunnit bli 2 då vi åkte hem och inte så
långt efter så hade Mickan o Kornelia åkt till stallet.
Palette fick mycket sällskap idag :0))

Senare på kvällen efter middan tog Göran och Mickan
ett dopp i poolen.

Dom gör strömmen :0)


Jag gick i oxå o tog mitt första bad i sommar,
måste känna då det är 35grader :0)
Varmt o skönt var det då det hade blivit lite
svalare i luften, man ville inte gå upp,
då vart det kallt.

Dax att sova nu, upp ganska tidigt imorgon och
det kommer att bli en spännande dag,
med trevligt sällskap.
Berättar mer i morgon.

Kommentarer
Postat av: Alice

Jag är palettes gamla skötare eller jag red henne förut när hon stod hos oss! När Lena ägde henne så red jag henne! :) Följer eran blogg för att se utveckling och hur hon har det och så! Tycker att de är jätte bra med bloggar ! :D

2010-07-10 @ 01:24:59
URL: http://alicer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0