Fredag: Min 1:a galopp

Innan frukost visade sig en alien i vårat hus
..ha..ha.. men det visade sig vara MIMMI!!!!
Inkletad - Ansiktsmask, det blir alldeles stelt
så hon kunde inte röra läpparna :0)



Efter frukosten så gick vi ut och började dra elen
inne i transporten, nu är det lampa i Palettes del +
i sadelkammaren, blev bara så kanon!!!!!!!
Göran drog det ordentligt med kopplingsdosa
och strömbrytare innanför dörrarna :0)

Foppa ville vara med och kolla läget

Kopplar in strömbrytare

Daisy tyckte det var lite läskigt först att vara inne
i transporten.


Mickan inspekterar Görans jobb.



El..el..eldragning.


Mimmi och Daniel kom senare hem till middan,
rosmarin/timjan Potatisklyftor med Kycklingfile
& grönsaker och mycket god sås som Göran gjorde.

Se vid 8-tiden var det dax att åka till stallet & vi
skjutsade Mimmi o Daniel hem till honom innan.
Gjorde iordning Palette och gick ner till paddocken,
Daisy var lite busig och ville jaga Palette lite.



Finaste ponnyn <3


Daisy står och skäller för att få uppmärksamhet,
hon vill att man ska kasta pinne.



Mickan rider


Daisy är lite rastlös....


Mickan & Palette


Mickan red en stund och började må lite dåligt så
jag satte upp och red lite.
Vipps så galopperade vi :0) har inte riktigt vågat tidigare
men tänkte "jag kan ju inte mer än att åka av" !!!
och hon är så otroligt snäll och lyssnar direkt när jag
sa "trava" så saktade hon av eller "skritta".
Jag har lite långa ben på henne och ibland kan hjälperna
bli lite tokiga och då kan det vara lättare att använda
rösten då hon lyssnar så bra och inga missförstånd blir.

Vi galopperade 2 varv :0))))))))))))))))))))
Nu kan vi galoppera i skogen nästa gång!!!!!!!!!

Jag & Palette


Mickan satte upp igen efter mig och tog lite galopp
och sen tog vi allèn hem och hon skrittades av.

Konstigt att den står här nu, brukar inte göra det.


Väl tillbaka i stallet blev det kvälls höt + havren,
sen betforhinken.
Jag fixade hö påsarna medans Mickan plockade in
all utrustning och bytte om.
Rengjorde boxväggarna lite snabbt då flugorna
dras till "skiten" och det ser lite mysigare ut när det är rent.

Så pluttan: - Kan du låta bli och bajsa på väggen :0)))
Ha..ha... tror inte att hon förstår vad jag menar!!

Dax att sova, upp före tuppen imorgon och hjälpa
Mimmi med hennes morgonfodring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0