Måndag: Box skurning

Daisy var jättegosig imorse när Mickan hade vaknat,
i vanliga fall så sover hon alltid hos henne då det är
Mickans diabeteshund men då kusinen är här och
det är tillräckligt varmt i rummet så får Daisy sova
ute i hallen med Foppa.
Därav glädjen när hon hade vaknat.







Foppa satt o undrade vad hon höll på med :0)


Göran och jag planterade om alla Chili plantorna
i växthuset idag till större krukor.
Det har redan börja komma frukter.

Senare mot eftermiddan åkte Mims o jag till stallet
medans Mickan o Emelie låg i poolen.

Då det går löss i stallet bland några hästar så
måste ALLA hästar behandlas och igår hällde
jag på medlet på Palette efter att ha hällt
några droppar dagen innan för att se att hon
tål det då hon är klippt nu och det kommer
närmare huden så ville jag vara 100% säker,
så hon inte skulle få någon allergisk reaktion.

Så idag stod skurning av hela boxen på schemat.
Mimmi skurade hela boxen med klorin och jag
skjölde av den + att vi tvättade upp alla
Palettis gosedjur som hon har i boxen.
Japp!!! våran häst har leksaker och hon älskar
att dra ner dom och böka runt.

Nu är väggarna vit o gröna igen, bortsett från
torven som har smutsat ner väggen längst ner
.


Tvättade av saltstenen så den blev vit igen,
fast INTE med klorin :0)



Sen när vi hämtade Palette och Lia tog vi med
skottkärran med vattenblåsan i och fyllde på
vattentunnan i deras hage.

Sen tillbaka och Mimmi gjorde iordning henne
för att sen gå ner till paddocken o rida.








Hovavtryck i sanden



Det blåser så manen flyger

Ponnyn sneglar på mig när jag fotar.



Daisan ligger i skuggan o väntar


Film när Mimmi rider


Efter avslutat ridpass


Hon skrittade av henne ner mot sommarhagarna
och jag tog med dunken på pirran o fyllde
tunnan riktigt full, går nästan en hel nu i värmen.





Coolt träd, tänker alltid: Detta är ett riktigt klätterträd.


Nu är vi nästan hemma vid stallet igen.


Vi hade bara maten kvar och upptäckte att vi hade
glömmt att göra betforn... katastrof!!!!! Gjorde den
så får kvällsfodraren ge henne den istället så hon
får mumsa då.
Hon tittade lite konstigt på oss när vi skulle gå och
undrade nog varför hon inte hinken fick!!
Dom vet, rutiner...

Sen hem och åt middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0