Onsdag: Kelgris

Har hållt på lite med hästransporten idag,
målade klart stänkskärmarna och sadelhängarna
+ att jag satte på Palette dekalerna.
Den är såååå fin nu och hästdekalen ska upp
sen kommer foton!!!!

Åkte till pluttan i stallet efter middan och vart
nästan rädd när jag kom in i boxen, ponnyn
hade inte ätit upp sitt mellis hö????
Trodde hon var sjuk först, inte likt henne - eller
lättare sagt ALDRIG hänt.
Men det visade sig att hon var otroligt sällskaps-
sjuk och när jag var där inne och pysslade om
henne så åt hon gladligen och ville inte att jag
skulle gå ut, blockerade utgången ...hi..hi..
vilken liten busponny :0))

Blev lite "fusk" mockande idag, lite svårt att
mocka när hon är där inne då det är trångt.
Och lämna mig ville hon ju inte :0)
Men det blev rent i alla fall.



Gjorde rent krubban och fyllde vattenhinken.
Märks att hon gillar att dricka ur hink på
sommaren då den är tom varje dag, bra sätt
att se att hon dricker.

Fixade hö påsarna, nu har en bal gått åt.
Har varit mycket nöjd med kvalitèn.

Gav henne betforhinken


och åkte sen hem lagomt till 8 och kvart över satte
vi oss i bilen igen och åkte in till stan/strömkajen
för att hämta Mimmi & Mickaela som varit på landet
sen i Söndags.

I morgon kommer Palette ÄNTLIGEN få sina
ryttare igen :0) Mickan ska dit tillsammans
med Kornelia och dom kommer nog vara
där ett bra tag, brukar bli så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0