Onsdag: Tur till tippen

Tjejerna o jag åkte till stallet vid lunchtid och
tog med cykeln och Daisy.

Dom gick i sommarhagen idag och Palettis
blev jätteglad när jag kom och kom springandes
från andra sidan hagen, trodde aldrig att det
skulle gå så smidigt att få in henne så tidigt
på dan och då dom nyligen har börjat gå där.
Cha Cha ville smita ut oxå, så hon fick hänga
med upp samtidigt men Lia ville inte komma
så hon fick vara kvar en stund till.
Ponnisarna var lugna o fina när vi gick upp.

Mickan red och Mimmi tog cykeln o for bort
mot tippen, som dom klättrade upp för och
Mimmi kämpade upp för den med cykeln.

Mickan tog några vy foton


Smaskigt gräs att beta i



Bakom träden lite till höger, ser man Kista Tower

Lite blåsigt verkar det vara

Hon står där hur snällt som helst, medan Mickan fotar :0)

Något spännande??


Jag och Daisy var kvar i stallet o fixade maten o boxen.
Hon trivdes bra på golvet i stallgången där det var
svalt o skönt.

Tjejerna kom tillbaka efter ca 1½ timme o Palette var
helt blöt av svett, ändå hade dom tagit det lungt på
hemvägen men värmen är tuff och hon har lite tjockare
päls än dom andra hästarna, måste nog raka bort det
snarast. Men vill vänta tills vi varit i norrland om hon
kan följa med, då det är kallare däruppe.

Mimmi o Mickan spolde av hela henne o hon NJÖT!!!
Sen satte dom sig i solen o Palette fick äta sitt lite
sena lunch hö därute medans hon torkade.

Daisy











LYCKA ÄR ATT HA EN EGEN PONNY <3 PALETTIS <3




Daisy utanför stallet på framsidan, alla konvalicens hagar
är borta och marken görs om och nya hagar blir där sen.



Jag stack iväg till Mc och köpte lite mat och medans jag
var borta kom en regnskur och åska så det var bara att
flytta in till stallet och så åt vi där.
Palette fick sin betfor och fick smaka pommfrite och det
tycker hon om, men mjukglass var ingen favorit :0)

Stall pic-nic utanför boxen.


Framåt 4 tiden kom Fredrik (en bonde från Norrtälje)
och levererade silagebalar som jag har beställt
själv nu under sommaren då vi inte får tillgång till
silage, bara hö.
Slapp betala för frakten då han åndå skulle till
Eskilstuna - kanon schyst!!!

Sen var vi klara och åkte hem o tjejerna in i duschen
och sen skjutsade upp dom till Vällingby då dom
gick på premiären av Eclipse (3:a Twilight filmen)
sen hem o åt middag Göran o jag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0