Torsdag: Palettis o jag på promenad

Har regnat och åskat hela natten och fortsatte
att regna hela dan, ända fram till kvällen.
Vart slappar dag, nästan.

Göran åkte iväg med Mickan & Kornelia och
handlade lite till deras prejekt o var hemma
efter nån timme igen.
Sen fixade dom med sitt och vi tittade på någon
film. Efter middan åkte vi 3 tjejer till stallet,
vart rätt sent vid halv 9 tror jag kl.vart.
Blev inget ridande idag då det var sånt skit
väder hela dagen och inga ridhus som är helt
klara, tror det är lite för mjukt underlag i lilla
fortf. så bara dumt att rida där för tidigt.

Istället så pysslade Mickan om henne ordentligt
och sen efter det så tog jag en promenad med
henne, Ikea rundan.
Var skönt väder när det slutade att regna.

Jag och vår älskade ponny i allèn


Det är som att vara ute på promenad med en hund,
fast lite bättre :) ska inte pinka o lukta överallt!!! :))))
På sin höjd äta gräs, men bara om man tillåter det.

Hon är jättemysig att vara ute med, höra dom
klapprande hovarn, gå o fundera/tänka.
Det jag tänkte på igår:
Hur kommer det sig att man kan förändras så totalt.
Jag förstår inte hur man kan må bra av att behandla
andra illa eller kanske man inte gör det men
grupptrycket kanske är förstort ibland.
Att avundsjuka kan förstöra vänskap, det är märkligt.

Det bästa med djur är att där finns ingen falskhet,
du har alltid en vän, den sviker dig inte och framför
allt, pratar aldrig en massa skit!!!!

Ha..ha.. man måste vara lite knäpp själv som
ägnar dom en tanke ibland - tur att det inte blir
för ofta :))))




Kornelia tog hand om Daisy i stallet medans
Mickan skötte Berran medans vi var ute.

Åkte hem framåt 22-tiden.
Mötte Ewa vid ridskolan, hon red på Dantina.
Skönt att hon har henne och Willson nu o träna
medans Rosa är sjuk.
Det verkar gå positivt framåt med Rosa, nu är hon
"bara" 3 gradigt halt och går allt som det ska så
får hon komma hem nästa onsdag...jippi....
Hoppas verkligen att allt blir bra <3

Kommentarer
Postat av: Alice

åh plättis , hon är så fin! ^^

2010-07-30 @ 17:07:37
URL: http://alicer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0