Måndag: ½ mils promenad

Mickan, Daisy o jag åkte till stallet vid 4-tiden.
Stannade till på både MediaMarkt & El-giganten
för att se på ett spel som hon ville ha, men Icke...
ingen av dom hade så det får bli nätköp!!!

Mocka och fixade maten innan hon hämtades i hagen.
Fick äta lite innan vi gick ut, sen red Mickan barbacka
och vi tog svängen bortom Ikea ner mot ko-hagen.
Skällde på en cyklist som cyklade som en dåre o
plingade o raicade förbi...lite vett får man ha när man
paserar hästar.
Har man otur så slutar det med en spark!!

Inte för att våran ponny reagerar på något men ändå.



Väl framme vid korna så vilade vi innan det var hemfärd.
Palette fick beta och jag fotograferade i 180....



Palette kollar lite mystiskt..ska hon ta mitt gräs tro??
hon är lite "tjurig" mot Daisy när hon äter :0)





Daisy myser i gräset




Mickan vilar








Solar??


Man kan inte säga annat än att hon är otrolig,
bryr sig inte ett dugg vad Mickan gör på henne.
Snacka om trygg ponny <3 <3 <3









Daisy hittar bron in till kohagen


Älskade... Älskade ponny - du är BÄST!!!




Balans träning


Daisy undrar om vi ska gå snart?



Dags att vänta hemåt och Palettis har färdkost med sig


På hemvägen mötte vi några tjejer o killar som tyckte
hon var jättesöt o fin. Frågade om dom fick klappa,
matade med gräs, ställde 1000 frågor :0)
slutade med att en av tjejerna kramade Palette och
hon bara stod där och njöt av uppmärksamheten!!

Undra om man någonsin kommer att hitta en häst
som hon?! tror inte det.
Svårt att förklara men hon är mer än bara en häst,
kanske en korsning av häst/hund/bästa vän?

Häromdagen när jag undersökte en sak i hennes
ansikte så tog jag tag i huvet och sa att hon skulle
stå stilla och gissa...hon gjorde det.
Jag fick undersöka och "dra o slita" i huden och
fortfarande var hon stilla tills jag var färdig.
Helt otrolig ponny, tror inte det finns många som hon <3

Väl tillbaka i stallet la vi in en ny torvbal och hon
fick sin betfor och resten av eftermiddags höt.

Imorgon ska hon & Cha Cha stå inne på morgonen
då Mickan & Kornelia ska hoppträna för Ewa :0)

Åkte hem och bästa Mimmi hade lagat middag -
Flygande Jacob...så musigt gott!!
Kornelia kom över och ska sova här, dags att natta.
God Natt!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0