Söndag: x3 Fodringar

Uppe innan tuppen :0)
Mickan & jag åkte till stallet strax innan 7,
då vi hade Ewas morgonfodring.

När allt var klart skulle vi klippa Palette var
det tänkt, men maskinen jag hyrde igår förde
sånt oväsen att till o med hon reagerade och
ville inte alls vara med på noterna, så det blev
ingen klippning.
Får vänta tills Kristin kan sen.

Då blev det ridning i stället.
Hoppning i paddocken, tränade lite på snäva svängar.

Hoppade 85cm.


Sen när vi kom tillbaka till stallet shamponerade vi
hela henne då hon har varit skitig länge nu :0)
Var så pass varmt idag och hon torkade fort.

Släppte ut henne i hagen och japp!! Hon rullade sig :0)

Åkte en sväng till Mc och handlade lunch till oss innan
det var dax att lunch fodra hästarna.
Sen var det time att åka hem efter nästan 5tim.

Mimmi o jag slappade på altanen medans Mickan och
några kompisar badade i poolen.

Nu vid 8 är det dax igen att åka till stallet och kvällsfodra,
blir Mimmi och jag denna gång då Mickan har somnat
på soffan. Har en misstanke att hon börjar bli förskyld,
hon kände sig hängig efter middan.

Det har varit en lyckad dag - på flera sätt :0) men tuff.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0