2/11 Tisdag: Palette helklippt

Vid 11 var jag på G att ge mig iväg och tjejerna sov fortfarande
i vardagsrummet så det vart till att smyga. Släppte ut Foppa
innan jag gick och tog Daisy med mig till stallet. Svängde förbi
Daniel å hämtade upp Mimmi innan. Vi kom lagomt till det var
dax för lunchfodring. Jag mockade boxen så Daissy fick vara
där inne medans och Mimmi hämtade Palette från hagen och
spolade av dom leriga benen.

Sen fick hon stå i gången och äta sin lunch medans Mimmi
började klippa henne.




Innan klippningen

Här syns det vart hon har börjat

Så coolt att hon skiftar färg



Lite suddig Daisy i boxen

Nu har hon ätit färdig men stod stilla ändå



All päls i en hög

Glömde ta en efterbild :) Beror nog på att vi var så hungriga
efter 3 timmar så Palette fick gå in i boxen med lite hö medans
vi åkte till Donken å handlade mat å sen tillbaka igen.

Lite kul - Maria Hovslagarn var där och skodde 3 hästar medans
vi klippte henne och tillslut så sa hon: Jag trodde ponnyn var drogad
då hon har stått stilla hela tiden men nu ser jag att hon är vaken :)
Det är drömmhästar att jobba med (att sko) Fick mycke berömm för
att hon var så snäll och fin.
Kul att höra av andra- klart man själv tycker sin häst är fin.


Efter vi hade ätit så gjorde Mimmi iordning Palette och vi gick ut en
sväng, hade börjat mörkna och vi gick in iskogen å höll på och virra
bort oss :) trodde vi förrst men sen kom vi ner till koängen.
Gick ut där och dom travade och galopperade.
Tok blåste så man fick en skjuss rätt var det var och Palette trodde
nog att någon var på henne bakifrån då hon skuttade till några ggr.





Här ser man vad fin hon blev.




Sen när vi kom hem så hade Mickan redan åkt, hon skulle till
Anette med Eve och sova där och åka och bada sen gå på bio m.m.
så henne får man se först imorgon.

Daniel kom över lite senare så det var några ungdomar hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0