8/11 Måndag: Palette på bushumör


Göran skiftade om mina däck idag så nu har jag åter vinterdäck
eller som jag alltid brukar året om däck men var tvungen att köpa
nya i år och skiftade om till sommardäcken vi hittade i garaget
under tiden medans jag väntade på nya. Så skönt att ha MS däck
då man slipper hålla på och skifta 2ggr per år. Nu kan jag köra
i ett X-antal år igen på dessa :)
Sägs att det ska bli snö imorgon så då är man rustad!!!

Vart Mimmi och jag igen som åkte till stallet då Mickan fortfarande
är sjuk :(
Palette var på riktigt bushumör idag, lekte lite i boxen att jag tar
hennes läpp/mule å så ska man jaga henne runt i boxen och när man
slutar så kommer hon själv och puffar med mulen å igen.... leka.
Tror ibland att hon tror hon är en hund, vill gärna leka.

Puss på mulen sitter riktigt bra nu, Mimmi provade oxå och fick en :)

Mimmi började mocka medans jag fixade maten och sen sadlade å gick
ner till lilla ridhuset. Var bara 3 hästar en stund och sen gick dom å
Liv /Harmonie kom efter ca ½timme Mimsa/Paletet börjat rida så
vi vart klara innan dom.




Liv & Harmonie







Harmonie è så rolig, när man viftar med spööt så lägger hon
fram öronen och blir så glad.
Hon är spö tränad (på NH nivå) och
ser spö som något roligt och så kan man ju få godis ibland ;)


Palette fick godis efter avslutat pass



Och en kram


Sen vart hon på lite bushumör igen och Mimmi lekte lite med henne.


Film: Backar på kommando


Film: Backar på kommando Nr2


Vi gick upp före Liv och hon stannade kvar och longerade Harmonie.
Sen när hon kom upp så hade Harm nya grimman - Likadan som Palette,
täcke har hon med å nu är dom identiska ute i hagen.


Färgen är lite mörk, mer likt kortet under med Palette

Söt ponny <3

Palette i Nya grimman och täcket


Sen vart det hemgång, ganska kallt var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0