17/10 Söndag: Mimmi tränade Joefine

Mims stack iväg tills tallet vid 11-tiden då Michell & hennes dotter
Josefine skulle komma vid halv 12.
Josefine ska börja rida Palette för Mimmi varannan vecka då
Michelle vill att hon ska lära sig mer än man gör på ridskolan.

Hon har varit jätte taggad att få börja rida igen och dom började
med att pyssla om Palettis i ca 1tim innan ridningen.
Michell hade åkte iväg under tiden så dom var helt själva.
Josefine är en pigg och glad 8 åring som var mån om att Palette
skulle vara "med" oxå, så dom inte bara pratade å hon skulle
känna sig ensam :) Gullig tjej!!

Dom hade tränat på halter och att Palette ska lyssna på henne
och tillslut så gick det jättebra och sen gångarterna.
Hon har lite korta ben så det är inte så lätt för Palette att förstå
hennes skänklar men det kommer säkert att gå bra framöver.

Mickan hade rtedan kommit hem från övernattningsfesten när
Göran & jag gick upp vid 11-tiden. Eves pappa hade varit snäll
och kört hem henne. Hon som hade festen skulle iväg på match
idag å därav den tidiga uppgången/hemgången.

Senare så åkte Göran, Mickan, Louise och Sune ut till Ekerö för
att se om dom hittade gammelFaster Ingegerds f.d landställe.
Mickan har varit nyfiken länge på vart det ligger och Göran
kommer inte riktigt ihåg, så dom passade på nu när dom är nere.
Det såg ut som tidigare fast det var nubyggt en stor villa på tomten
oxå, gigantisk utsikt över vattnet.
Var samma ägare som hade köpt det för ca 20år sen, fast det
var sonen som hade tagit över det från föräldrarna.

Själv var jag kvar hemma och städade lite och tog det lugnt.
Och Mimmi kom hem, så vi tog en fika och pratade.
Sen var hon tvungen att plugga igen..stackarna!!

Senare vart det lite kortspel, middag, tv tittande och till slut läggdax.
Imorgon Måndag åker dom hem till Norrland igen, ca 60mil upp.

---------------------------------------------------------
Ja, Liv visst blir man trött!!!!
Att människor inte bara kan sköta sig själva,
utan att vissa har behov av att förstöra/vara elaka mot andra.
Men sen kanske dom inte har något liv heller??.
Men skaffa det då!!!!!!

Vet att dom läser bloggen så jag hoppas det går in vad jag har sagt,
för nu tolerera jag det inte mer!!
Blir jag arg...då jäklar, springer man :)
Mycket kan jag ta, men inte när man går på barna.

Ses imorgon - det är en ljusglimt <3 <3 <3

-----------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0