24/10 Söndag: Mimmi och Palette

Mimmi kom in och väckte oss vid 11 å sa att hon åker till stallet
nu och ville bli hämtad vid halv 3, var lite yrvaken :)
Men vaknade till ganska snabbt och strax därefter gick vi upp.
Mickan och Eve var redan uppe och vovvarna, fast dom hade inte
varit ute ännu då det regnar. Foppa AVSKYR regn/vatten så honom
får man dra ut :) Daisy gillar vatten men regn nja... så där.
Men ut kom dom till slut.

Efter frukosten gick Göran och jag ut och tömde takvärman till poolen,
hade glömt det och sen var det kallt i några dagar och vattnet frusigt.
Men nu var det tinat igen och det gick fort och smidigt att trycka ur
slingorna med tryckluft så klarar det vintern.

Sen vid kvart över 1 åkte jag till stallet för att hämta Mimmi vid halv2
och när jag kom in så vart hon lite snopen att jag kom så tidigt.
Tidigt... ha..ha.. jag var nog lite yrvaken i allafall i morse, hon sa halv3
men ändå var jag inne på halv 2 :)
Hon hade precis ridit klart och gjort allt annat så det passade bra ändå.
Regnade som små spik och Harmonie var själv i hagen då Palette fick
stå kvar inne, så jag hämtade henne, tyckte hon skulle få komma in i
värmen och inte stå där ute själv :)





Så söta ponnisarna var... när jag kom in i stallet med Harmonie så tittade
hon på Palette som stack ut huvet gemom luckan och dom gnäggade på
varandra - så gulliga dom är <3
Hon var blöt rakt igenom på flera ställen så jag bytte täcke och hämtade
lite hö som hon fick värma sig med, såg nöjd ut.

Sen hälsade jag på våran ponny å gav henne några morötter innan
det var dax att åka hemmåt igen.
Hon stod oxå och åt hö, var hennes lunch mat som hon fick lite sent
då Mimmi hade ridit. Dom var i stora ridhuset och hon hade varit jättefin
och Mimmi hade ridit igenom henne ordentligt inför träningen med Ewa
imorgon, träna inför tävlingen näst nästa helg.

Hittade ett fint foto på dressyr ekipaget


Imorgon åker system kameran med och foton kommer i massor
på Mimmi och Palette när dom tränar.


Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken jätte fin och söt ponny ni har. Roligt att följa eran blogg.

2010-10-24 @ 23:11:01
Postat av: Liv

Jag kan nog ta eran lunchfodring den 7de:)

måste bara kika i kalendern först;)<3

2010-10-26 @ 19:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0