28/10 Torsdag: Hoppar 2 hästar

Idag är Mickan äntligen mycket bättre i sin förskylning och
kände sig ganska bra idag så hon & jag åkte till stallet och
på Schemat står hoppning 2 hästar.

Först var det Palette och vi var nere i paddocken, lite små
sjöar på sina ställen och det är inte så jättemysigt tycker hon
men det går bra men ogillar om det är vattnitt innan hindret.

Satte upp en trippelbarr på 1m, kombination 90cm och ett
räcke 90cm så gjorde vi bana av det.
Hon är lite ogillande på trippen men hoppade fint, likaså på oxrar
när det är ute och även på framhoppningarna men aldrig inne
och på tävlingar - det är man glad för :)

Film: Mickan & Palette

Film: Mickan & Palette


Ja, ni ser själva hur "mysig" banan var :)
Hon var leriga halva hon efteråt.









Duktiga ponny ;)

Sen när dom var klara tog jag upp Palette till stallet och Mickan satte
sig å tog det lugnt med Kornelia ett tag och väntade på att Liv skulle
komma ner med Harmonie.

Plockade av Palette allting när jag kom upp och så gick vi ut till
spolplattan coh spolade benen + att jag svampade av henne med
ljummet vatten under magen - lerig överallt!!!
Men sen vart hon fin igen, gick in och satte på täcket och så fick
hon sin betfor att mumsa på medans jag gick ner och tittade på
Mickan när hon hoppade Harmonie.

Först trogna Palette och sen roliga/mysiga unghästen Harmonie.
Är lite annorlunda att hoppa unghäst mot en som kan, men dom
har kommit en bra bit på vägen - är såååå duktiga både
häst och ryttare :)

Harmonie är ju inte den som gillar vatten pölar heller men när jag
kom ner så gick det superbra, tror hon hade glömt dom då.

Film: Mickan & Harmonie


Hoppade kombination för 2:a gången, Oxer och räcke på ca 70cm
och gjorde bana oxå.
Hade hunnit bli ganska mörkt när dom var klara.

Mickan på Harmonie & Liv






Sen upp till stallet igen, gjorde matpåsarna medans Mickan fixade Harm
och Liv mockade.
Skjutsade hem Liv innan vi åkte hem och åt middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0