25/9 Lördag: Mimmi stalldag

Mimmi åkte ganska tidigt till stallet, vid 12-tiden.
Hon skulle rida både Palette och Harmonie.
(Inlägg kommer senare från Livs blogg)

Palette och Mims hade ridit nere på Ikea ängen
och galopperat järnet i 2ggr runt i vardera varv.
Hon var å nöjd o glad att få springa och göra det
som hon tycker om bäst.
Viktigt att man busar av oxå då det har varit mycket
träningar nu och tävlingar i både dressyr & hoppning.
Både Fysikt och mentalt behövs variationer och inte
bara prestering på bana eller i ridhus.

Hon kom inte hem förräns framåt 7-8 tiden och hade
middag med sig till stallet, själva åt vi Taco..mums...

Mickan är kvar hos Brorsan/kusinen Emelie och hade
varit på badhuset och haft det kul.

LIV:
Jag vill ha detta täcke till vinter :)
Visst är det snyggt???
Tror hon skulle passa jättefint i den färgen och så med hals,
passar bra nu när hon är klippt jämt.

Börjes 775Kr



Kommentarer
Postat av: Liv

åh täcket är underbart!!!

Vart är det ifrån??:)

Harmonie har ju sitt jätte tjocka vintertäcke ( aik färgat) med hals som går upp till öronen;)<3

Tycker verkligen du ska köpa det! Hon passar ju så bra i ljusblått!:D<3



Yes jag har funderat ett tag på martingal, just under hoppningen och uteritter eftersom hon tar upp huvudet så himla högt.



Har haft det själv i början när jag hoppade och red ut för att hon var så jävlig.



Så det är nog en bra lösning tills en början iaf:)<3

2010-09-26 @ 14:44:10
URL: http://underbaraharmonie.blogg.se/
Postat av: Liv

vi hade det igår ( grå/rosa) schabraket;)

Tog bild på de utanför stallet, finns på Mimmis telefon för jag glömde min kamera(hemma) och telefonen( i stallet) :)



Det röda tänkte jag sen att jag skulle ha till hoppsadeln om det passar:)<3

2010-09-26 @ 16:06:53
URL: http://underbaraharmonie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0