Fredag 17/9: Hoppning

Det var en superskitig ponny som jag hämtade in från hagen,
hon hade rullat sig i leran. Tur att det bara var ena sidan :)







Hon fick äta halva maten innan ridning och hälften efter.
När vi gick ner till paddocken gick vi förbi deras hage
och Harmonie stod o tittade på Palette när hon gick förbi.



Idag vart det lite hoppning till, tränade på lite omhoppning
då det var så lerigt och halt igår, risk för att gå omkull så
tog vi det idag istället.
Hoppade i så mycket utan tog några snäva svängar,
tränade inför tävlingen på Söndag i Hufvudsta.
Lätt:D (85cm) + & Lätt:C (90cm)

Film: Uppvärmning









Film: Hoppning






Ridskolan hade släppt ut hästarna i hagen och en liten
B-ponny var nyfiken av sig och kom till staketet när
dom red och stoppade in huvet.




Vart nog lite läskigt när Palette kom för nära,
ponnyn såg lite sur ut då :)






Dom andra hästarna i hagen höll sig på avstånd

Skrittar av henne innan vi gick tillbaka till stallet.




Lite belönings godis vart det innan.









Film: Godis lek


Mickan vart rätt trött när vi kom tillbaka, skulle hämta
kärran för att mocka men hon hamnade däri i stället :)


Och Palette står och äter resten av maten


Sen bortsade hon av henne och smörjde benen med
kylbalsam nu när hon har hoppat i 2 dagar i rad.
Fast idag vart det bara i ca 5 min.

Upptäckte att hon får skav av hopplattan, undra om det
finns hoppgjord med fårskinnspäls under?????
Måste undersöka det, inte kul om hon får skavsår!!!!!

Sen släpptes hon ut i hagen till sin älskade kompis
Harmonie <3 <3 <3



Plockade lite gräs som jag "kasstade" in på flera ställen
i hagen så dom kunde strosa runt lite och små äta.



Sen blev det hemfärd.
Mickan skulle träffa Eve och Mimmi o jag åkte och
handlade inför hennes tjejmiddag på kvällen.

MICKANS NYA HUSDJUR KOM IDAG :)
5st Fjärilslarver



Göran och Mickan har byggt terariumet själva.
Stl 50x50x150cm, så det är ganska högt.
Svårt att få någon bra bild då det speglar sig :)







Om ca 1 månad så är det 5st fjärilar som flyger runt.

Kommentarer
Postat av: Liv

låter bra:)

Njä med er är ju det inte jobbigt att umgås

men jag känner mig lite bättre nu:)



Vi lär nog ses i stallet:)<3

Är det i båda ridhusen 18.00?

Hade hoppats på att Lilla var ledigt vid 7-halv 8 tiden:) <3



Å filmen är inte lång alls...typ 1-2min max

eftersom det går så himla fort när vi skuttar.

Men datorn hittar ingen codex eller någonting:S

2010-09-18 @ 16:33:27
URL: http://underbaraharmonie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0