13/4 Onsdag: Kvällsfodring

Lugnare morgon än den igår, Mickan fick vila ut idag
så hon kommer igen snabbare.
Senare på eftermiddan så bakade vi kakor, Göran har
länge längtar efter mördegskakor så det vart 2 olika
+ Jitterbuggs & drömmar.

Jitterbuggs

Mördegskakor + Schakrutor

Drömmar


Göran jobbade hemma idag igen så det vart en fika när vi var klara,
kakorna vart klart godkända :)

Mimmi och Daniel kom hem vid 4 så det vart en tidig middag vid halv 5.

Anmälde Mickan och Palette till Upplansd Bro den 25/4
klasserna Lätt:C + Lätt:B - Blir deras första start i Lätt:B.
Har tidigare tävlat Lätt:D & Lätt:C


Sen vid 7 åkte Mickan och jag till stallet, bestämmt med Liv och hon
och Anki kom vid halv 8. Liv hade bakat gottisbröd i dag på konditoriskolan
och hade med sig Solros & Bergis limpa - Tack gulle dig.

Mickan/Palette och Liv/Harmonie gick ner vid 8.
Jag mockade och sen hjälpte Anki mig med att fylla vatten i hagen
och så mockade hon lite där och jag var skottkärre förare ;)
Sen in och då var det dax att börja kvällsfodra, tog ladan och hödelen
och Anki hjälpte mig med stora och ponny stallet - TACK!
Gick snabbt och smidigt och tjejerna kom tillbaka när vi var klara vid
10 över 9. Mickan med Harm och Liv med Palette, dom hade bytt hästar
mot slutet och Liv fick hoppa barbacka då Mickan red henne barbacka.
Harmonie hade varit jättefin och blivit MYCKET lugnare, var riktigt roligt
att hoppa tyckte Mickan.

Tjejerna tog in sakerna, jag fixade höpåsarna till Palette och Anki sopade.
Sen åkte vi hemmåt och tittade på B.B och fikade - Tack Liv för
mycket gottbröd :) <3

Älsklings ponnyn <3 <3 <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0