16/2 Onsdag: Mjukstart över bommar

Mickan och jag åkte till stallet strax innan 3 och jag hämtade
in våran älskling från hagen <3 medans hon hämtade utrustningen.



Gick ner till lilla ridhuset och plockade fram bomar och ett litet kavaletti,
mjukstartar då hon har vilat i ca 2veckor från hoppning och idag gick hon
riktigt bra i galoppen.








Sen gick vi en liten runda mot Bauhaus och sen veck in på gångvägen
och tillbaka så vi kom till allèn igen.
Var rätt kyligt, kalla vindar.





Solar sig ?? :)

Tillbaka till allèn och påväg mot stallet



Älskade ponny <3


Mickan har ju varit magsjuk i några dagar men kände sig bättre
idag men vid ansträgning så kom illamåendet tillbaka så det
vart en liten kort idag men bra med mjukstart oxå.

När vi kom till hagarna såg Harmonie mig och kom galopperandes
och ville att jag skulle ta in henne, hon var så söt. Följde mig med
blicken hela tiden och stannde vi första öppningen från vägen och
sen sprang hon till nästa då jag fortsatte att gå.
Stog snällt och väntade vi nästa öppning och när jag tog ut henne
kom glädge skuttet..... Som en kanonkula flög hon upp i luften,
hela hon var nog en ½meter  över marken och brallade till :)
Väntade tills hon var klar och sen gick vi :) Tok häst!!

Palette fick sin em mat och betforn och vi åkte hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0