19/1 Onsdag: Händelserik dag

Har hänt mycket idag.

Störst var nog att vi var och besökte en ny skola till Mickan som
kändes mycket bra, trevlig rektor och så fick vi träffa hennes mentor,
även hon en pigg figur :) Träffade även några elever som var prat
glada och tog kontakt med Mickan direkt när vi kom, 3 tjejer från 9:an.
Det bästa med skolan är att dom har hästinriktning på schemat :)
Hon börjar på Måndag och dom är bara 18st i klassen mot nuvarande
34st, hoppas det kommer bli lite bättre arbetsro.
Var och köpte kort då det blir buss till skolan numera, men hon tycker
det är helt ok och är väldigt förväntansfull.
Berättar mer senare vilken skola och så vet jag mer på Måndag
vad hon tyckte om klassen m.m.

Sen hem och åt lunch, Mimmi piggare idag men mycket trött fortfarande.
Ligger i soffan och försöker att plugga.
Jag åkte iväg igen vid halv 1 in till stan till smärtkliniken för utredning
av domning i vänster arm och svaret vart väl det som jag hade misstänkt
att det kommer från diskbråket och inget att göra åt.

När jag kom hem igen hade pappa kommit och lämnat lite ved och stannade
och pratade ett tag innan han skulle hem och städa, skulle nog behövas en
dammsugning här med :) Men får bli en annan dag.

Middag och efter det åkte Mimmi och jag till stallet, hon ville skritta lite
men måste ta det lugnt då hon inte är helt ok. Men hon har inte träffat
Palette på över 2 veckor och jag förstår att hon har abstinens.


Vackra fina ponny <3


Hon red barbacka och så tog vi Ikea svängen, Daisy var med oxå.
Massa gosande vart det med ;)
Var för mörkt att ta kort men dessa kort nedan beskriver hur hon
kände idag när hon kom till sin älskade ponny.
***** Lycka & Kärlek *****







När vi kom tillbaka var det kvällsfodring på G och hon fick
sin mat + betforhinken innan vi åkte hem.



Mimmi var ganska slut när vi kom hem, tog en kopp te och la sig sen.
Mickan och jag tog en kvällsfika och Göran kom hem å fikade med,
sen vart det ganska lagomt att lägga sig.
God Natt!!

Kommentarer
Postat av: Liv

super kul för Mickan att ni hittat vad som verkar vara en helt super skola! Najs med hästinriktning när de ändå "bara" går i högstadiet - brukar ju vara på gymnasiet man har sådan luck!

Men utvecklingen måste ju ha gått frammåt sedan jag fick i skolan;)



haha.. väntar spännt på hur skolan är!

Woop skulle själv väldigt gärna gå i den;)



Dessutom super skönt att se att Mimmi var på benen igen =)



kramis <3

2011-01-20 @ 13:04:31
URL: http://underbaraharmonie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0