1 Juli: Sommar..sommar..sommarrr

4 dagar har sprungit iväg sen jag bloggade sist!
Det är förvarmt (om man får säga så :) Man blir helt
konstig i huvet och har nästan glömt vad som har hänt i veckan.

Tisdan:
Var Mimmi själv i stallet och hade rididt med Emma/Dressina
i ridhuset. Vet ej så mycket mera än att jag hämtade henne
vid halv 10.

Daisy passar tidningen åt mig till jag ska läsa <3




Onsdag:
Mickan, Kornelia och jag åkte till stallet efter middan.
Kornelia red Louisas häst Ozzi och Mickan Palette en tur ut
men vart inte så lång dåd et var skit mycket mygg och hästarna
blev jättestörda av dom.
Jobbigast med att rida på kvällen när det blir lite svalt :(

Sen hade vi kvällsfodring åt Liv som har åkt till Norge.
Gick snabbt då vi var 3st.
Skjutsade sen hem Kornelia då hon ska åka till sitt land imorgon
och jobba på hästgård, hoppas hon hittar en häst snart och kommer
hem igen <3

Torsdag:
Hoppträning :)
Mickan och Palette hopptränade för Bästa Ewa i paddocken.
Var så varmt så vi satte på vattenspridarna så dom kunde rida
igenom och svalka sig och inte få värmeslag.
Tur att Palette ÄLSKAR vatten och gick gladeligen igenom dom :)




Ewa, Mickan/Palette


Film: Hoppning


Sen gick vi upp och spolade av henne och jag tog en promenad ut
så hon fick torka upp + äta lite gräs.






Blöt :)




Avslutar med en bild från Hopptävlingen i Sollentuna.



Idag Fredag 1juli:

Tok regnade imorse men Mimmi tog moppen till stallet ialla fall vid 7 tiden
och hade ridit inne i ridhuset, öppnor /slutnor. Palette hade varit jättefin.

Sen hade hon och Emma släppt Palette & Dressina i sommarhagen efter lunch
så dom får vara lite längre idag och imorgon blir det likadant och sen på
Söndag heldag.


Nu är det snart dax att göra middag och Eve Mickans kompis har kommit
och dom ligger där dom brukar :) i poolen då det är 100 grader fast det
har varit mulet idag.

Imorgon är det upp tidigt, Mickan & jag morgon fodring.
Göran, Mimmi och Daniel till Uppsala på seminarium - något om vetenskap.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Haha, du mamma och jag syns i bakgrunden i bilden ifrån sollentuna! :D <3

2011-07-03 @ 11:19:28
Postat av: Mimmi

Och pappa! :D <3

2011-07-03 @ 11:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0