4/7 Måndag: Jobbardag + Träning

Idag var Mimmis första jobbardag - 2 veckor sommarjobb
i stallet. Hon sov hos Daniel och åkte dit från honom.
Ringde vid 10 och sa att hon var klar och var på väg hemmåt.
Då hade hon även mockat hos Palette & Neldo, fixat mat m.m
så det var klart till senare.

Sen senare vid halv 3 åkte hon tillbaka till stallet och jag åkte vid 3
då hon ska träna för Ewa och jag vill titta :)
Träningen gick bra, men tyvärr så ligger sadeln inte 100% :(
Märks mer tydligt när hon kommer i form och höjer ryggen, då glappar
den bak och slår upp/ner i ryggen vilket inte är bra på sikt och kan
ge henne ryggskador.

Pratade med Mustang och vi fick tid nästa vecka Tisdag så ska vi
prova någon annan - alt.om den går att stoppa upp mer i bossarna.

Film: Dressyrträning 1

Film: Dressyrträning 2


Dom var klara vid 5 och hjälpte Mimmi att fodra och tog in hästarna.
Sen åkte hon tillbaka till Daniel och jag till affärn å handlade lite
middag. Kusinen Emelie hade kommit till Mickan och ska vara här
några dagar.

Tjejerna planerade lite för att ev.åka ut till landet nästa vecka
och vara där själva i 4dagar.

Sen vart det middag och efter det badade tjejerna i poolen och jag
plockade jordgubbar, stor skörd i år :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0