1 Mars: Slalom & Stallet

Nu går vi in i första vårmånaden...härligt!! Hoppas det går fort :)
Tjejerna skjutsade jag till Vässjöbacken i Sollentuna/Täby vid
halv 2. Dom ska tillbringa dagen i slalombacken.

Tittade en liten stund innan jag åkte till stallet.

Mimmi ger Mikaela en snabb instruktion då det var några
år sen hon åkte.


Mimmi och Mickan i liftkön

Mimmi först sen Mickan


Sen åkte Daisy och jag till stallet och tillbringade drygt 3 timmar
med bästa ponnyn.
Mockade först och gjorde betforn. Pia hade börjat med intagningen
och vi gick ut tillsammans för att hämta Bram, Harmonie och Palette.

Vi undrade hur det skulle vara att ta in dom alla 3 på en gång
(om man är själv) Sagt å gjort så sa jag att vi provar.
Jag tog Bram och Harmonie och Palette fick gå själv lös bakom,
gick hur bra som helst, hon följde troget efter med en avikelse in i
Lotos hage men jag ropade på henne och hon kom direkt.
När vi kom till stalldörren fick Harmonie och Bram gå bort till Harm
och Palette gick snällt in i sin box, Släppte in Harm och sen bort till
Brams box.
Duktiga Ponnisar :) Palette är van sen hos tidigare ägare att gå lös/
själv bakom dom andra 2 hästarna och där var det en ganska lång
bit att gå och hon hängde alltid på.

Det värsta tänkbara som skulle hända är att det ligger hö i någons
hage på vägen och att hon går in och äter men sticker nånstans
skulle hon ALDRIG göra, finns ingen häst som är så sällskapsjuk och
följer en som en trogen hund.

Bästa ponnyn <3 <3 <3


Hon mumsade på maten och jag borstade igenom henne ordentligt,
smörjde med Alovera. Utslagen har nästan försvunnit och man märker
att det inte kliar alls lika mycket längre.
Imorgon ska Mimmi klippa henne så då kommer det att synas bättre
om dom är borta eller ej.



Plockade lite gransris på vägen till parkeringen vid skidbacken,
såg alla granarna och tänkte direkt på ponnyn :)



Sen myste vi en lång stund, hon blir så glad bara man är där.
Starx efter 5 åkte jag till Ikea och tittade på lite backar/förvaring
till foderskåpet coh Sadelskåpet.
Hittade lite bra saker. Får se om vi kanske fixar lite i helgen då vi ska
försöka göra klart golvet i matrummet nu. Göran har tagit semester
Onsdag, Torsdag och Fredag.
Sen bar det av till slalombacken och var där precis till 6 då dom var
klara, köpte halvdags liftkort = 4 timmar.

Hem och åt middag, Göran var redan hemma.
Senare kom Kornelia över och sover här, Mickan håller på och packar
inför Finlandsresan imorgon till på Fredag, åker på 48 tim kryssning
med några kompisar från förra klassen och hennes mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0