10/3 Torsdag: ½ dagen i sängen

Fortfarande så jäkla förskyld, när ska det vända?? :(

Mickan och jag åkte till stallet på eftermiddan och det började
regna/småsnöa. Hämtade in Palette och Harmonie fick följa med
då hon gick naken (Liv hade varit där tidigare och då var det sol)
och sprang som en tok, misstänker att hon frös då hon var blöt.
Fick iallafall på sig ylletäcket och verkade nöjd å fick mumsa på
eftermiddags maten.

Strax efter så kom Julia och tjejerna skulle rida tillsammans i ridhuset.
Gick och hämtade sakerna medans jag smörjde Palettes utslag som
börjar försvinna mer & mer, bara några få kvar.
Så himmla skönt för hennes skull då dom har kliat så.

Palette &

Bram


Stod ute i gången och väntade på sina ryttare.
Tjejerna tränsade och skulle rida barbacka.


Och så hade Mickan glömt hjälmen å sprang och hämtade,
medans så höll Palette mig sällskap vid boxen då jag mockade.
Snäll ponny som hon är så stod hon bara och väntade :)

Hittade ett halmstrå :)


Till slut kom dom iväg och jag mockade klart, fixade höpåsarna
+ byttorna. Pratade lite med stallfolket och sen kom tjejerna tillbaka
fast med fel ponnyn :)
Mickan/Bram och Julia/Palette, dom hade bytt ponnyn.
Kul att få rida andra hästar ibland oxå en bara sin egen, hade gått bra
för båda. Kört lite bommar och låghinder på 50cm - barbacka.

Sen svängde vi förbi Ica i Viksjö på hemvägen och handlade lite mat
och så in i djuraffären igen...då Mickan ville ha några Guppin och
DalmatinerMollyn - så coola.





Börjar bli många fiskar nu :)

Vart tunnbrödsrulle till middag (hemmagjord) mycket gott.
Mimmi kom hem vid 8 å vart hemskjutsad av Daniel som var ute och
övningskörde.

Vid 9 gick Mickan & Daisy upp till bussen och mötte Fanny som ska
sova här, tjejerna har studiedag imorgon.
Sen vart det BigBrother, lite bloggande och nu sova - God Natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0