11/3 Fredag: Superhärligdag

Vädret gör en glad :)
Mickan har studiedag och Fanny sov här.
Först var det tänkt att vi alla skulle åka till stallet men Fanny
var tvungen att åka hem så vi skjutsade henne och sen till
stallet. Liv hade redan åkt dit tidigare och hade precis ridit
klart när vi kom.
Hämtade skruttan från hagen och myste lite på vägen in och
fortsatte i stallet, hon var så kelig <3




Våran fina söta ponny <3


Julia hade kommit med, så tjejerna bestämmde sig för en uteritt.
Barbacka idag igen för Mickan.
Daisy och jag stannade kvar å fick sällskap av Liv :)




Mickan & Palette väntar på Julia & Bram


Dom begav sig iväg ner mot Koängen men kom tillbaka efter
ca 10-15min då Bram inte har några snösulor så gick han på platå
och behövde kratsa bort all snö/is.

Mickan kollar sms medan hon väntar och Palette kollar nyfiket
in i stallet då det prasslas med höpåsar :)
Dax för e.m mat men det får dom när dom kommer tillbaka.


Sen red dom iväg igen fast bort mot Ikea hållet där det är
plogade vägar. Var nog borta en 45min.
Jag mockade medans Liv lekte med sopborsten med Daisy
utanför Palettes box och höll mig sällskaps medans jag mockade.

Sen gick vi ut i ladan, fixade all mat och Daisy var forfarande på
lekhumör å ville leka med borsten mera.... Till slut så vart hon trött.

När dom kom tillbaka bytte Mickan täcke och jag hämtade ner
det fodrade Regntäcket och tog bort vinter - hoppas på att
kylan är borta nu och att det går mot vååååår.
Provade dom nya vitamintabletterna och hon älskade dom,
hon trodde nog att det var godis :) Kanske man ska ge dom 5st
efter ridning som belöning istället för att lägga i morgonbyttan,
perfeckt när hon diggar dom.

Skjutsade hem Julia och Göran var hemma när vi kom hem.
Skönt med en tidig middag.

Mickans f.d klasskompis Anette har precis kommit och
Mimmi & Daniel väntar oxå besök av 2 kompisar medans vi
tar det lugnt. Fredag = Trött..slut :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0