30/3 Onsdag: Dressyr i Paddocken

Härlig dag idag, solen sken :)
Mickan och jag åkte till stallet vid 3-tiden och hann mocka
medans hon hämtade in Palette, Harmonie fick följa med
då det var på G med intag så hon slapp stå själv då Bram
hade gått in oxå.
Mickan gjorde iordning Palettis medan jag fixade maten och
betforn med massor av morötter i.

Mimmi sms:ade och sa att hon var på G till stallet.
Gick ner till paddocken då det var kanonväder.

På väg ner



Daisy vill kasta pinne

Uppvärmningen börjar



Nu kom Mimmi och tränade Mickan & Palette



Dax att börja ställa

Titta så fin hon har blivit

Kassta igen...





Får vila ett tag - mot hennes vilja :)



Galopp









Super fin ponny idag

Fick mycket berömm

Skrittas av


Och sen bar det upp till stallet igen.
Bram var så söt och gnäggade på Palette då han såg henne
komma i gången mellan hagarna, skönt nu när vi har öppnat
upp dörrarna i ponnystallet - Då är det vår :)

Mimmi och Mickan gjorde klart allt medans jag "badade" Daisys
leriga tassar och mage i varmvatten innan hon fick gå in i bilen,
inte så kul med hennes långa päls i detta slask/lera.

Åkte sen förbi Pålle & Mimmi (Hästaffär) och kollade på om dom
hade något träns till dressyrtävlingen men Mimmi hittade inget
hon ville ha, så det blir att söka vidare.
Hittade däremot en jättefin mörkblå tävlingskavaj 200kr och lite
hästgodis i lösvikt.
Tog svängen förbi Ica i Viksjö å handlade middag - Grillad kyckling
med potatisklyftor / krocketter, grönsaker och beasås.
+ jordgubbar 2 askar, hade superbilligt 9,90:- så det fick bli
Bigh Brother fikat med glass och grädde...mumsigt.

Dax att sussa- God natt!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Asså, den där affären, jag fattar verkligen inte vart den ligger!! Hahaha typ 3dje gången jag frågar :P

2011-03-31 @ 21:34:25
URL: http://lyckopillerelin.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0