2/3 Onsdag: Klippt ponny igen

Mickan åkte till Finland idag med gamla klasskompisar från Trollboda.
Eve kom hit vid halv 3 och sen skjutsade jag dom till Åkermyntan
där resten skulle mötas upp och sen vidare in till Värtahamnen.

Skjutsade Mimmi till stallet oxå. Först skulle hon rida, sen efter klippa
hela Palette och vid 8 på kvällen rida Harmonie.
Sån hon tillbringade halva dan & kvällen där.

Göran coh jag började lägga golvet i matrummet och nu är ca halva
klart, tar resten imorgon. Men det jobbigaste är gjort. Fick lyfta upp
halva köks ön för att få in nya golvet, men det gick det med :)

Likadant golv som i Vardagsrummet


Efter middan vid 8 åkte jag till stallet för att titta på när Mimmi
red Harmonie. Liv & Anki var där och söta rara Liv hade med sig
en hel Chokladmousetårta till oss <3

Mimmi / Harmonie


Sen upp till stallet till goa ponnyn som gnäggade och pussades,
hon är en riktigt kelgris :)
Mimmi har varit superduktigt och klippt hela henne och hon vart
så fin som alltid. Utslagen har blivit mycket bättre fast det finns
fortfarande kvar men verkar inte klia lika mycket längre.


Gav henne några morötter


Mimmi och Harm kom upp och fixade henne och jag gjorde sista silagepåsarna,
sen åkte vi hemmåt.
Blev värsta festen hemma med god tårta till Big Brother :)

Pratade med Mickan på kvällen och dom hade roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0