6/3 Söndag: Hoppträning för Ewa

Fixade vattenläckage vi upptäckte i uterummet, visade sig vara
godset i avstängnings ventilen som hade sprukit i godset.
Lite märkligt att  saker som är spesat för att tåla kyla inte
gör det. Så det vart Bauhaus och ny koppling, rör m.m.
och nu är det tätt!!

Blev middag vid 5 - Flygande Jacob till Göran och Mickan.
Korv och spagetti till mig, gillar inte riktigt flygande J.

Sen vart det dax att åka till stallet vid 6 och jag hann göra
maten och prata med Liv medans Mickan gjorde iordning Palette.
PONNYN HAR GÅTT NER I VIKT!!!!! Jippiiiiii :)
Inga problem att få i första hålet på hoppgjorden längre,
så himmla skönt att det börjar visa resultat.
Mindre silage och lite halm har gjort susen.

Gick ner till lilla ridhuset strax innan 7 och Mickan hopptränade
för Ewa. Mycket bra träning. 5 saker att komma ihåg - Vägen,
Markbomen, Ställ utåt, Mitt på hindret och Kvaliten på galoppen.
Efter ca 30min intensiv träning var Palette ganska trött och
avslutningen vart superbra och alla var nöjda.




Ewa förklarar och visar allt så himmla bra,
så man förstår vad man gör rätt och fel.




Hoppfilm 1:

Hoppfilm 2:

Hoppfilm 3:

Hoppfilm 4:


Sen upp till ridhuset och fick sällskap av Linda/Oki.
Jag mockade medans Mickan plockade av Palette och gjorde
henne nattis klar.
Var och hämtade en tuss silage och halm som hon fick för hon
var så duktigt och sin betfor hink med dom sista morötterna i.
På Tisdag kommer 25kg Morötter igen :)

Bästa Fina Ponny




Åkte sen förbi Daniel coh hämtade upp Mimmi, sen hem och hann
lagomt till Big Brother började och tog en kvälls fika.

Dax att sova nu - God Natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0