4/3 Fredag: Häst & Ponny + 5/3 Lördag: Uteritt

TILL DIG SOM SKREV DETTA INLÄGG!
Hej :)
I vilket stall står palette?
Är de stallet bra?
Vad betalar ni för att stå där och vad ingår i priset? :D

Jag svarar gärna på frågorna men maila mig är du snäll,
vill inte skriva ut det här mer än att jag kan säga att
vi och hon trivs kanon!!!!!! :) Skulle inte vilja byta stall.

Maila mig på:
[email protected]
*******************************************

FREDAG:

Mickan kom hem från Finland idag på förmiddan men Mimmi, Göran och jag
hade åkt iväg och kom inte hem förrns framåt eftermiddan å vi såg då.
Eve hade varit här så hon hade inte tråkigt ändå :)
Mickan hade köpt en stor Toblerone till Mimmi och hon vart jätteglad.

Både Mimmi och Mickan hängde på till stallet då dom båda skulle rida
Mimmi/Harm och Mickan/Palette, dom var själva i ridhuset och kunde
träna ordentligt.

Palette tycker det är helt underbart att bli kliad - STOR NJUTER :)


Jag stannade kvar uppe och mockade, fixade maten. Sen hjälpte jag Frida
med Titan,  mockade + fixade maten där oxå.
Tjejerna kom lagomt tillbaka när jag var klar.

Palette väntar på Mickan ska komma med betforhinken





Äntligen fick man mumsa :)


Sen åkte vi hem och åt middag, Mimmi var så gullig och gjorde
hemma gjorda pizzor. En med Salami & champinjoner + skinka & annans.
Var mycket smarrigt, jag som aldrig har tyckt om egengjord pizza :)

Senare på kvällen satte Göran dit dom sista listerna och nu är ALLT KLART!!!!
Blev så jättefint - supernöjd!!

Nya golvet i matrummet - Samma som i Vardagsrummet.

Matrummet. Konstiga blixt fläckar

Foppa i vardagsrummet.

Taget från köket in i matrummet




Lördag:

Efter frukost kom Elin - Mimmis kompis och Pelle strax efter.
Göran, jag och Pelle åkte iväg en sväng till Elfa och sen Ica å handlade.
Hem igen och Mickan & jag åkte till stallet framåt halv 4.
Härlig dag och hästarna fick vara ute lite längre än till kvart över 3,
hämtade in Harmonie & Bram och Palette fick gå själv bakom.
Så himmla smidigt att ta in dom 3 tillsammans.

Frida/Titan och Mickan/Palette red ut en sväng tillsammans med Daisy och
jag var kvar i stallet. Mockade och fixade maten + lite annat fnulande.

Dom kom tillbaka efter ca ½ timme och var nöjda, lite halt coh skare men
hade kunnat galoppera 2ggr och Palette hade fullt sjå att hänga på.
Tittan är snabb - Palette me, men är ju mindre :)

Väntar på att Mickan är på intåg med godishinken som vanligt efter
ett ridpass - Dom lär sig snabbt.


Värsta giraff halsen :)

Står alltid och väntar medans man häller upp och sen när man
säger
VARSÅGOD så börjar hon äta - Väldresserad ponny :)

Mumsar....


Åkte sen hem lagomt tills Göran, Mimmi och Pelle kom tillbaka från
Vällingby och hade köpt god middag.
Efter middan kom Kornelia över och ska sova här, tittade på
melodifestivalen...som man kan vara utan :) enl.mig!!

Danne har varit borta denna vecka och åkt skidor och kom hem ikväll
vid 22,00 och Göran skjutsade över henne dit och alla hängde på
förutom jag och vovvarna som inte fick plats.
Har ändå sån huvudvärk så det gjorde inget att vara hemma själv
med 2st gosiga vovvar liggandes brevid i soffan.

Dax att sova snart - God Natt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0