Fredag 2:a September

I går Torsdag skulle Mimmi & Palette ha tränat dressyr för Ewa men
det körde ihop sig å blev inställt, får bli nästa vecka istället.
Mimmi hade tränat lite själv i ca ½timme men då hon fortf. är
förskyld så räckte det.

Mickan å jag åkte och hämtade henne i stallet vid 7-tiden,
sen hem och åt middag.

Det var världens åskväder idag och det slog ner här i området
och våran tv i sovrummet pajade + modemen och mitt nätverkskort
i datan, nackdelen med att bo i villa.

Fredag:


Mickan och jag åkte till stallet på eftermiddan och planerade att
hoppa Harmonie då Palette har fått massage idag för första gången
så blev det en vilodag och njutnings dag ;) <3



Satte upp 1 oxer och 2 räcken på som fick bli en bana på 5-6 hinder
Avslutade med en bana på 1,10cm




Harmonie var först helt sjövild, så taggad och glad att få hoppa
så hon vart helsvettig ganska fort :)
Men helt super duper duktig, hoppade jättefint.

Har lite lätt att tappa ytter och kan bli lite vinglig och då kommer
hon fel ibland och rivning kan ske, men håller man henne på ytter
så blir hon mycket stadigare och hoppar galant.
Mickan är taggad själv inför att sätta igång å tävla med henne.

På hemvägen hämtade jag lillskruttan från hagen och hon sprang å
gnäggade när hon såg oss kommande å vart hel lycklig när hon fick
komma med. Var ute ett tag å gick runt lite och fick äta lite gräs
medans Mickan duschade av Harmonie.









Mickan och Harmonie påväg ut till spolplattan





Var lite törstig




Sen höll jag dom båda medans Mickan flätade svansen


Åkte sen förbi Jula och köpte nytt modem så nu funkar det här hemma :)

Vart myskväll med hela familjen och Daniel, filmtittande och Mimmi & Daniel
bakade goda kakor :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0