Torsdag 29/9: Hoppning & Kvällsfodring

Mimmi åkte till stallet efter skolan/fototimmen och gjorde
skolarbetet (foto) på Järvafältet och stallet m.m.

Palette och Liv


Mickan och jag åkte vid halv 5 och förbi Donken å handlade middag
åt oss, Mimmi och Liv sen till stallet och åt i fikarrummet.

Liv




Våra hästar fick stå kvar i hagen och fick sitt hö där då det var
TOPPEN väder idag.

Harmonie

Palette


Sen började Mimmi och mocka.
Medans Mickan & Liv gick och hämtade hästarna och skulle spola
av dom leriga benen.


Dom är så sköna dessa 2 hästar dom bara står där man ställer dom,
oftast ;)







Jag och Daisy gick upp en sväng till ridskolan då jag skulle
kolla när Terränghoppningen skulle börja och det var 14,30.
Skönt att det var på eftermiddan så man slipper gå upp så
tidigt då det är en Lördag :) Fastnade där ca ½ timme och
pratade med en ponnys medryttar mamma - namn??
Är skitdålig på att komma ihåg :)

När jag kom tillbaka till stallet vid kvart i 7, hade Mimmi klippt
klart lillebror (en justering där sadeln ligger) mickan/Palette &
Liv/Harmonie var redan klara och var på G att sitta upp.
Vi gick ner och tog fram hinder och Mimmi satte upp en bana.

Stigsprång till kombinationen

Räcke till kombinationen

Mickan/Palette och jag till höger :)

Mickan/Palette och Liv/Harmonie



Liv väntar på Harmonie medans Mickan/Palette hoppar,
sen ska dom sadla om (Harmonie lånar Palettes hoppsadel)



Sen hoppade Mickan Harmonie och hon var Pigg och stark till tusen idag.
Gick ganska bra, jobbigt att hålla in henne när hon är stark och orka
hålla henne i vändningarna men hon gör det Kanon!!
Anki, Livs mamma kom och tittade.

Tyvärr så började det skymma tidigt så det vart inte så många kort
och dom som vart blev ganska mörka som ni ser :)

Vid kvart över 8 plockade vi bort allt och rörde oss upp
till stallet och började kvällsfodra.
Det var Anki, Mimmi och jag så det gick fort.
Var klara sammtidigt som Mickan och Liv.
Måste bara avsluta med detta kort - Dom är som syskon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0