27/2 -29/2: Sportlov

Nu har sportlovet börjat!!!

Skjutsade Mimmi till stallet strax innan 7 då hon skulle jobba,
hälsade på ponnyn innan jag åkte hem igen.
Sen vid halv 11 åkte Mickan och jag till stallet och blev upphämtad
av Mia då vi åkte ner till Strängnäs och hälsade på Isa.

Vi gick direkt ut till hagen och hälsade på henne och
hon kände igen Mickan direkt. <3





Sen tog Mickan in henne och började göra iordning henne.

Tog ur flätorna


Sen gick vi ner till ridhuset och Mia red, hon var mycket lugn och fin.






Sen justerades stigbyglarna så Mickan kunde sitta upp.









Mysigt väder, finns inga fönster utan det är öppet ut.




Isa var jätte fin idag, även i galoppen tog hon det lugnt.

Avslutning och en nöjd ryttare :)


Sen gick vi in i och värmde oss i fikarummet och åt lite lunch
innan vi åkte hemmåt.

Gick in till Palette när vi kom tillbaka till vårat stall och gjorde
några saker som Mimmi inte hade hunnit med.

Daniel kom hem från Umeå idag, så nu bor han & Mimmi hemma
hos honom i några dagar.

TISDAG:

Mimmi jobbade idag oxå och sen tränade hon för Ewa vid 1-tiden,
Palette hade varit såååå fin och duktig :)
På Lördag är första dressyrtävlingen på hemma plan i Järfälla.
Slipade på lite småsaker och dom ska träna lite mer på halten,
så hon förstår att hon ska stå stilla å inte ta ett steg fram eller
bakåt :)

Mickan och jag var på AstridLindgren då hon hade läkartid på eftermiddan,
så det vart inget stallet för oss idag.

ONSDAG:

Mimmi pluggade idag och Mickan & jag skulle ta stallet men hon hade
sån migrän så jag åkte själv och myste med ponnyn.

Palette hade haft fleccetäcke på sig och när jag tog av det så vart
hon alldeles statisk och jag hade en tjock stickad tröja som gjorde
att hon fick stötar av mig, vilket resulterade i att hon vart rädd
så fort jag kom nära henne och ställde sig i hörnet och bara frustade
när jag försökte närma mig henne.
Ha..ha.. slutade med att jag fick ta av den och muta med godis och
då gick det :)
Mockade och fyllde på med en ny torv bal - på fredag ÄNTLIGEN!!
Kommer spånet :) Jippi!!!!!!!

Kornelia åkte med mig å släppte av henne hemma hos sig.
Göran stekte pannkakor när jag kom hem å var nästan klar
så vi kunde äta.

Imorgon åkter Mickan, Mimmi och Daniel till Kungsberget och
åker skidor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0