Onsdag 21 Juli: TÄVLING Dressyr på virschan :)

 
MÅNDAG 18 JUNI:
 
Vilodag för lilla ponnyn, var ute och betade lite gräs.
 
 
 *****************************************************
 
TISDAG 19 JULI:
 
När Mimmi och jag kom till stallet gick jag ut till hagen och
hämtade lill skruttan. Tror hon hade växt fast i leran först :)
Ville inte ta ett steg mot grinden!!
 
Hon AVSKYR när det är lerigt/geggigt i hagen och vill helst
inte gå dit där det är värre (vid öppningen)
Till slut klaffsade hon till mig och vi gick in.
Spolade av hovarna och benen först.
 
 
Sen sadlade Mimmi henne och dom red ner till utebanan och
tränade dressyr inför tävlingen imorgon.
Hon var riktigt pigg, hade haft lite olater för sig i halterna, men
allt annat hade varit ok. Fick lite tips av Ewa (tränaren) som hon
ska testa nästa gång.
 
Sen vart det badning, måste vara ren och fin :)
 
 
 
 
 
 
 
***************************************************************
ONSDAG 20 JUNI:
 
Kom till stallet vid 18-tiden, kopplade på Transporten och körde
till framsidan. Mimmi höll på och knoppa och hennes kompis
Elin hade oxå kommit och hjälpte Mimmi medans jag lastade
in lite saker och hängde upp mat m.m.
 
 
Sen strax innan 19.00 var allt klart och Mimmi lastade Palette eller
rättare sagt Palette lastar sig själv :) Sigun kom och vart alldeles
farsinerad när hon såg hur Palette bara gick in själv :)
Underbara häst - Hon är en ÄKTA Tävlings häst!!! <3 Inget strul där inte.
Man leder henne upp på på rampen, sen går hon in själv medans man
går fram på utsidan av transporten och in genom dörren och tar emot
henne och kopplar fast. Kan säga 1000ggr hur underbar hon är ;)
Så mysig i all hantering.
 
Sen kom vi iväg efter ett par minuter, Mimmi, Elin och jag.
Körde efter GPS och tog nya motorvägen mot Täby hållet. Sen av mot
Vallentuna och vidare. Till slut så kom vi till en liten skogs/grus väg som
den ville leda in oss på och att det skulle ligga där??!
Hummm... kändes skumt.
 
Mimmi ringde tävlingsledaren och det visade sig att vi hade kört till hennes
adress!  Det var den som stod på Föreningen Johannesbergskuskarnas
hemsida och dom hade missat och skriva att det inte var där utan skickat
ut ett mail i morse om den rätta adressen, och jag hade inte kollat mail idag.
Bara att vända och köra till Johannesbergs slott i Gottröra som låg
ca ½ timme därifrån vi var. Var bara att stammpa på lite på gasen och
sen efter ca 25min var vi framme :)
 
Lastade ur henne och sadlade m.m och gick sen ner till framridningen.
Fick då reda på att dom var nästan en 45-60 min sena
(vilket man tyckte hon hade kunnat sagt när vi ringde)
så det var bara att gå upp till transporten igen och ställa in henne.
Fick stå där ca 30min, innan det var dax att gå ner igen :)
 
Elin och jag satte oss utanför framridningsbanan och Gisses var mygg
det var!! Klockan var då ca 22,10, Mimmi och Palette skulle starta sist
i Lätt B:1.
 
FRAMRIDNINGEN
 
 
 
 
 
 
 
 
 
TÄVLINGS START
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Ritten  gick sådär, var så jäkla myggigt så Palette gick å var super besvärad

och slängde med huvet fram å tillbaka, Tror att jag oxå skulle ha gjort det om

jag hade 100 tals mygg på mig :) Trots det så slutade dom på 59,9%.

Mimmi var glatt överaskad. Hade tippat på runt 54-55% så det var alltid nått.

 

Lastade in och kom iväg framåt 23-tiden och var tillbaka i stallet vid 24,00

en MYCKET nöjd ponny som fick komma in i boxen och sen sova :)

 

Skjutsade hem Elin och sen hemmåt.

Var himmla skönt att komma i säng efter en händelserik men super rolig dag

tillsammans med  2 glada tjejer  och mycket skratt!!!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0